איך לצום בקלות? (סיפור לשבת וליום כיפור)

כפיר (שם בדוי) היה בעל טור העצות המפורסם "שאלו את גב' כהן מהקומה השביעית" בעיתון המפורסם לא פחות "ידיעות חדשות (וגם ישנות)".
לכל התוהים אני מבקש להבהיר כי כפיר לא היה בנה של גב' כהן, לא בעלה ולא שכנה. למעשה (אני מקווה שאתם יושבים. אם לא – כדאי לשבת. ולנשים בהריון מומלץ להפסיק לקרוא כעת) – למעשה גב' כהן מהקומה השביעית לא הייתה קיימת כלל אלא הייתה דמות פיקטיבית.
מי שכתב באמת את העצות היה כפיר בכבודו ובעצמו.
לשמחתו של כפיר העבודה לא הייתה קשה כל כך. באמצעות האינטרנט הוא יכול היה למצוא שפע עצות ותשובות לכל שאלה.
הבעיה העיקרית בכתיבת הטור הייתה למצוא את השאלות: אמנם הטור בפרט והעיתון בכלל היו מפורסמים, אבל הפרסומות לא ממש עזרו ולכן קהל הקוראים היה מצומצם וקהל הכותבים לעיתון היה מצומצם עוד יותר.

בימיו הראשונים בעבודה התקשה כפיר למלא את מכסת 500 המילים שהוטלה עליו ע"י העורך, אך במשך הזמן הוא גילה שיטה נהדרת לכתיבה. הוא נכנס לאתר פופולרי (ששמו מתחיל ב-ג'), כתב בו את המילה "איך" ונתן לאתר להשלים את השאלה ולספק גם שלל תשובות.
אמנם במשך הזמן התדלדל קצת מקור השפע הזה, אבל כפיר לא נבהל: הוא פשוט הוסיף אות או שניים למילה "איך" (למשל: "איך א") וקיבל שלל שאלות (ותשובות) חדשות.
לקראת יום הכיפורים הקרב ובא החליט כפיר להקדיש שאלה לנושא חגיגי זה. לאחר מחשבה מעמיקה הוא כתב באתר: "איך לצום" וההשלמה הראשונה הייתה "איך לצום בקלות".
אין ספק שזאת שאלה מעולה!
כפיר מיד ניסח שאלה מתוחכמת אך משעשעת:
"שואל צבי מגבעתיים:
גב' כהן היקרה, עם התקרבותו של היום הקדוש מכל, יום הכיפורים, ברצוני לדעת איך לצום בקלות.
עד השנה תמיד צמתי בכבדות, אבל למען האמת זה די נמאס לי.
אשמח לקבל טיפים (לפחות 10% מהחשבון)"
כעת, כשהשאלה הייתה מוכנה, ניגש כפיר לקרוא את התשובות באינטרנט כדי שיוכל לנסח את תשובתה של גב' כהן מהקומה השביעית שהייתה ידועה בחריפות שכלה ובעוקצנותה.
הוא קרא מספר גדול של מאמרים שהמליצו על המאכלים המתאימים לסעודה המפסקת ולסעודה שלאחר הצום (מה שעורר את השאלה האם הסעודה שלאחר הצום היא לא יותר "מפסקת" מזאת שלפניו), על גלולות פלא שאמורות להקל על הצום , על הנזקים שיכולה לגרום צריכת קפאין לצמים ועל הדרישה החד-משמעית לא לאכול מאכלים מלוחים לפני הצום (מה שגרם לו לייסורי מצפון קשים מכיוון שהוא עסק באכילת בייגלה מלוחים בזמן הקריאה ונותרו רק עוד כמה ימים לצום – כך שמסתבר שהוא בהחלט אכל מאכל מלוח לפני הצום).
הדבר העיקרי שחזר בכל התשובות היה שחייבים לשתות הרבה מים לפני הצום. כפיר מיהר לשתות כוס מים (הבייגלה אכן היה מאוד מצמיא) וניסה לחשוב איך להכניס את כל המידע העשיר הזה לטור העצות של גב' כהן.
היה לו ברור כי הוא לא יצליח להכניס את הכל לרבע העמוד שהוקצב לו לכן הוא המשיך לחפש עוד תשובות – תמציתיות יותר.
תוך כדי החיפוש הוא נתקל באתרים שהסבירו כי הצום ביום הכיפורים כלל לא אמור להיות קל. המצווה היא בבירור להתענות ואם הצום קל אז הוא לא ממש עינוי (לכן המתוחכמים החליפו בשנים האחרונות את האיחול "צום קל" ביורשו "צום מועיל").
בזמן שכפיר שקע בהרהורים על עינויים אלטרנטיביים ליום כיפור התקשר אליו העורך ואמר: "כפיר, שכחתי לומר לך שהטור של גב' כהן הפעם צריך להיות קצר במיוחד – יש לי פרסומת מאוד גדולה לעמוד הזה".
תשובתה של גב' כהן מהקומה השביעית לצבי מגבעתיים הייתה באמת פשוטה:
" צבי היקר מגבעתיים,
(אני לא אוהבת את גבעתיים! פעם הייתי שם אבל היא בדיוק הייתה סגורה)
צום הוא לא עניין מסובך. הסוד הוא פשוט לא לאכול."
מוסר השכל: די קל לצום אם זוכרים לא לאכול
שבת שלום, צום מועיל ו/או קל לצמים וסוף שבוע נעים לאוכלים!
והרשומה המומלצת היא – נוסעים? לאן??? – בבלוג של dshk

 

12 תגובות על ״איך לצום בקלות? (סיפור לשבת וליום כיפור)״

  1. צירוף המילים : כפיר וגב' כהן הצחיקו אותי
    הרי אני גב' כהן שבני משרת בכפיר חחחח

    צום כיפור לא קל במיוחד לא בגלל שהוא צום – אלא בגלל הקושי מסביב… החוסר תעסוק , איסור אביזרי מעירי זמן חוץ מסידור כמובן

    אז צום מועיל גם לכם
    יעל

    אהבתי

    1. אני שמח שהצחקתי אותך גם בדברים בהם לא התכוונתי להצחיק 🙂
      אני לרוב מעביר את הצום עם ספר עב כרס (שאינו סידור)

      תודה, סוף שבוע נעים וצום מועיל 🙂

      אהבתי

  2. למען האמת, מאז ומתמיד שאלתי את עצמי לגבי ה'צום קל' הזה, היות וזה אכן אמור להיות תענית, גם אם איחלתי את זה בעצמי. ואני בעולם כבר זמן רב מכדי להשתנות עכשיו. לכן בהחלט צום קל לצמים וגמר חתימה טובה לכולם.
    ובין לבין – סופ"ש נעים 🙂

    אהבתי

  3. תמיד נחמד לקרא את הסיפורים שלך. אני חושבת שהצמים חייבים לקרא אותם ואז הצום יהיה באמת מועל וקל.
    שנה טובה.

    אהבתי

  4. מבריק.
    אני לוקח תרופות, מתמודד, לכן לא חייב לצום, צמתי כ20 שנים מאז הבר מצווה, והצומות האחרונים היו לי מאוד קשים. מתכנן השנה, מחר ומחרתיים להשתדל מאוד לצום, אבל עם מים, ותרופות. 🙂
    חתימה טובה. נ.ב: כבר הרבה שנים, אני עושה צום מחשב\אינטרנט, וגם סמארטפון, (שהוא כמו לפטופ=מחשב):)

    אהבתי

כתיבת תגובה