סיפור חכמות לשבת ולל"ג בעומר

מעשה ברבנית רחל והרבנית שרה והרבנית רבקה והרבנית חסיה והרבנית כרוביה והרבנית מושית והרבנית רינה שנפגשו להן בבני ברק בבית קפה לאחר שהסיעו את בעליהן הרבנים הצדיקים לישיבה (של מטה).

מכיוון שהיה זה יום חמישי של ל"ג בעומר, תיבלו הרבניות את הקפה בסוכר ובחלב ואת שיחתן בנושאים מענייני דל"ג בעומר.

אמרה הרבנית רחל: "בתי הצעירה, נרה יאירה, עוסקת כבר שלושה שבועות באיסוף קרשים למדורה, אך משום מה הערימה לא גדלה".

שאלה אותה הרבנית שרה: "מדוע את אומרת על בתך הצעירה 'נרה יאירה' ? מצד אחד, ביטוי זה שמור לרבנים ואנשי מעשה (כמו בעלינו נרם יאיר). מצד שני – אם כבר – יש לומר 'נרה יאיר' כי מה שמאיר הוא הנר ולא הבת".

הסתכלה עליה הרבנית רחל במבט מזרה אימים אך הרבנית רבקה (שהכירה היטב את הרבנית רחל ואת ילדיה) קפצה והסבירה כי פשוט שמה של הילדה הוא "נרה יאירה" (שם ראשון "נרה" ושם שני "יאירה")

התנצלה הרבנית שרה על חוסר הידיעה שגרם לה להלבין את פניה (לא ברור של מי) ברבים ובנוסף העירה: "שם מאוד מעניין… מותר לשאול מהיכן הגיע השם?"

התירה לה הרבנית רחל והרבנית שרה שאלה: ":מהיכן הגיע השם 'נרה יאירה'"?

ענתה לה הרבנית שרה: "ביום בו כרעתי ללדת שררה בשכונה אפילה. הלשונות הרעות טענו כי כבוד ראש הממשלה הורה להפסיק את אספקת החשמל לרגל שעת כדור הארץ.

החדר בו ילדתי הואר בנר יחיד. על כן כשנולדה נרה'לה שלי, החלטנו לקרוא לה 'נר', על שם הנר שהאיר את חדרנו. רק למחרת – כשחזר החשמל גילינו שהיא בעצם בת (ונאלצנו לבטל את הברית) על כן שינינו את השם ל'נרה'. ומכיוון שחזר החשמל, החלטנו כמחווה לראש הממשלה לקרוא לבננו על שם בנו – יאיר. כמובן שהתגלית כי הרך הנולד הינו רכה, גרמה לשינוי השם בהתאם."

ברכו הרבניות את הרבנית רחל על ההסבר המבריק והרבנית חסיה העלתה שאלה נוספת: "ציינת כי בתך נרה יאירה (נ"י) עוסקת כבר שלושה שבועות באיסוף קרשים למדורה – אך ערימת הקרשים בידיה אינה גדלה. הכיצד? האם נעשה לה  נס?"

ענתה הרבנית כרוביה: "הלזה ייקרא נס? ניתן היה להגדיר נס אילו נ"י לא הייתה אוספת קרשים והערימה הייתה גדלה. אך לפנינו מקרה הפוך!"

הסכימו איתה הרבניות ופנו אל הרבנית רחל לקבלת הסבר לתופעה העל-טבעית.

פתחה הרבנית רחל ואמרה: "גם אני הוטרדתי מאוד מהתופעה ועל כן ביקשתי מחברתי הטובה הרבנית מושית לחקור במופלא ממני". כל הרבניות הפנו את עיניהן ואוזניהן אל הרבנית מושית שנראתה מרוצה מתשומת הלב לה זכתה. היא כחכחה בגרונה ופתחה את פיה: "זוכרת אני היטב את אותו יום שני בו פנתה אלי הרבנית רחל בבקשת עזרה. היה זה יום בהיר עד מעונן חלקית. החזאים צפו עליה בטמפרטורות אך אני חשתי כי טועים הם. באותו יום נקרו בדרכי מספר סימנים מדאיגים. ראשית, בדרכי למשרדי עצר אותי השוטר  סמית לבדיקת רשיונות. הכרתי את סמית היטב – הוא היה שוטר גוץ ושמנמן שכבר בשעה עשר בבוקר נראה כאילו שתה חמישה בקבוקי בירה – ולא מסוג משובח…"

כל הרבניות קפאו במקומן ובהו ברבנית מושית בחוסר אמון. רק הרבנית רינה קמה ממקומה, ניגשה בצעד בוטח אל הרבנית מושית ובתנועה מהירה שלפה מידיה את הספר אותו ניסתה להסתיר מתחת לשולחן. "רם אורן, מה?" שאלה הרבנית רינה. הרבנית מושית גמגמה כמה מילות התנצלות ובלחץ חברותיה פנתה לסיפור האמיתי: "כשהתחלתי לעקוב אחרי נ"י וחברותיה, שמתי לב מיד לתופעה מוזרה – כל העיר הייתה מלאה בחבורות ילדים ובני נוער האוספים קרשים למדורה. והנה – למרות קרבת החג – כולם מוצאים קרשים! עקבתי בזהירות אחרי חבורתה של נ"י ולא הופתעתי לגלות כי הן אוספות את הקרשים שלהן היישר מן המחבוא של חבורתו של בני נרו יאיר. רצתי להזהיר את בני – ומיד גיליתי כי הוא וחבורתו אוספים קרשים היישר מן המחבוא של נ"י…"

חייכו הרבניות במבוכה ורק הרבנית רינה העזה לשאול: " מדוע קראת לבנך 'נרו יאיר'"?

ענתה הרבנית מושית: "זה לא שמו! שמו הוא שלמה גמליה – אך מכיוון שהוא גדול בתורה וצפוי ללכת בעקבות אביו, אני כבר מוסיפה לשמו את התואר 'נרו יאיר'".

אספו הרבניות את כליהן ויצאו לאסוף את בעליהן ןלעזור לילדיהם לאסוף קרשים.

מוסר השכל:  כל המוסיף (קיסם למדורה) גורע (קיסם מן המדורה של שכנו)

שבת שלום ול"ג שמח!

והרשומה המומלצת היא – פתרון אפשרי לנושא המנויים במייל – שירות blogtrottr – בבלוג של Emipiarti

18 תגובות על ״סיפור חכמות לשבת ולל"ג בעומר״

  1. אז מה שאתה מספר לנו פה שאיסוף קרשים הוא סכום אפס? כל הגורע קיסם משכנו כאילו גורע מעולם ומלואו?
    אתה לא מביא בחשבון קרשים שמגיעים מהחלל החיצון, קרשים שנוצרים ספונטנית, התפתחות מואצת בטכנולוגית הקרשים, המעבר של הגויים לעצי קריסמס מלאכותים, על פי האתר של רועי צזנה יש התקדמות ניכרת בגנטיקה של הקרשים ובקרוב יהיה ניתן ליצר עץ במעבדה.
    פייזר עובדת כעת על חיסון שימיר וירוס קורונה ליצירת קרש, כבר ביימנו יש הולוגרמות של מדורות ומדובר בתפוחי אדמה מעושנים וירטואלים עד סוף 2021.

    1. אני שמח לשמוע על כל פריצות הדרך המדעיות המרשימות האלה.
      ובמציאות אני יותר שמח שכבר הרבה שנים לא השתתפתי במדורות ל"ג בעומר…

      תודה על התגובה וסוף שבוע נעים

  2. אני מניח שהאזכור לרם אורן נובע מכך שיש לו תיק במשטרה על גניבת עצי בניין בתקופת ל"ג בעומר והוא נשפט על שריפת ראיות.

    לתשומת לבך הפוסטים שלך מעידים על מיזוגניה עמוקה, הנשים מוצגות בו באופן שלילי ומגוחך, אני ממש לא מבין איך הנשים פה לא סולדות מהצגתן האנטיפמיניסטית שמחפיצה אותן

    1. אני מניח שאכן זה קרה לרם אורן, אחרת אני לא רואה סיבה שאזכיר אותו 🙂

      אני מתנגד נמרצות להאשמה במיזוגניה. אני שונא את כל בני האדם ללא הבדל דת, גזע ומין. אני חושב שסיפורי הרבנים שלי מגחיכים אותם לא פחות (ואפילו יותר) מאשר את הרבניות.

      תודה על התגובה וסוף שבוע נעים

  3. העיקר שלמרות החשיבות של שמירת כדור הארץ , ידליקו מדורות.
    אפשר להדליק מדורה וירטואלית ולשמור על העצים.
    סופש נהדר

    1. אני חושב (ומקווה) שהשנה לא יהיו הרבה מדורות. יש הפחתה בשנים האחרונות מסיבות שונות.

      תודה וסוף שבוע נהדר גם לך

  4. חל איסור חמור על הדלקת מדורות.
    תמיד בל"ג באומר הקדמתי לאטום את הבית, כי לרוע מזלנו, היו מגיעים מבתי הספר לגבעה על יד הבית ומבעירים מדורות ענק אשר סיכנו את הברושים ועצי האורן אצלנו ואצל השכנים.
    זה היה מלחיץ מאד וכבר לפני שנתיים הרגשנו בשינוי המקווה. אין יותר מדורות.
    באשר למוסר ההשכל, לא הייתי קופצת למסקנה הזו. 🙂

    1. השנה חל איסור בגלל מזג האוויר – פרט למקומות המיועדים לכך… אני לצערי מכיר היטב את ריח המדורות בל"ג בעומר.
      מקווה שנמשיך בלי (או עם מעט) מדורות

      תודה וסוף שבוע נעים!

  5. ואולי די לקיסמים ולמדורות ואולי ניתן להסתפק בהדלקת נר גדול ותפוחי אדמה בתנור?
    ובטח להפסיק מנהג השתטחות על קברים שהרי כתוב, לא תעשה לך…וגומר…

  6. אוי, אהבתי. אני אוהב את סיפור הרבניות שלך, כי הם דווקא מציגים אותן כפעילות בעולם, עושות דברים, גורמות לשינוי, ולצערי גם מטפלות בתינוקות שלהם הן קוראות "רב" או בעל. לא מצאתי שום דבר מיזוגני בסיפור הזה ובאף סיפור אחר. כפי שציינתי נהפוך הוא.
    תודה לך. ♥

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s