About

אחרי שפרסתי בפני כל העולם (או כמה קוראים) את החיים שלי (או של אחרים) בבלוג בתפוז, התחלתי להתייאש ממנו ואני מנסה לעבור דירה.

24 מחשבות על “About

  1. מצטערת לשמוע אבל מאד מבינה אכן הנושא של המיילים לא מסתדר וזה ממש מתסכל ממשיכה עדין בתפוז נראה מתי אני אשבר
    שבת שלום

    • תודה

      בכל פעם המצב בתפוז מחמיר. אין הודעות למנויים במייל כבר חודש ולא נראה שזה מזיז למישהו!

      שבת שלום גם לך

  2. שמחה שיכולה לקבל עדכונים לפוסטים המקסימים שלך מוטי יקר .
    מקווה שההפרעות שלי בגליש (העמוד רץ למטה,הסמן קופץ לסוף השורה ועוד)יפתרו.
    היום נכנסתי לבלוג הראשון שלא קראתי (ממאי ,עם פגישה טרמפ והקוראני),לאחר כל מיני סלאלומים.
    הרבנ הצלחה גם כאן .
    יום נעים .

  3. אני הגעתי בעקבות הפוסט האחרון שלך בתפוז, ויש לי כמה הארות.

    כמי שכותבת שם כמה בלוגים, לאחרונה שמתי לב שבפעליםי שבהם דווקא יש לי לאחרונה פריחה מסויימת מבחינת מספר כניסות, ומלבד כמה אירועים בודדים שבהם מספר הכניסות היה נמוך במיוחד בגלל תקלות – לא שמתי לב לתופעות שתיארת.

    אני נוטה לראות בבעיה משהו שאתה עצמך כבר כתבת עליו, תופעה שבה הפלטפורמה של הבלוגים בר פחות רלוונטית, מה שקרה כבר לפני כמה שנים עם הפורומים שהיו מאוד נפוצים ופעילים בעבר, ועם הזמן הפכו להיות שוממים. המידע עדיין עובר, רק בפורמטים אחרים, שאחד מהם הוא פייסבוק (שגם הוא לפי השמועות הופך להיות כבר מיושן מידי בשביל הדור הצעיר).
    וחשוב י לכתוב משהו לגבי תפוז: לכל אתר יש את הבעיות והתקלות שלו. כמובן שמהירות הטיפול היא חשובה, אבל אני מניחה שקשה לדעת כמשתמש מתי התקלה חמורה או לא (לעיתים משהו שחמור לך כמשתמש הוא בעיה שקל לפתור, ובעיה שנראית קלה ושולית למשתמש היא בעיה קשה ועמוקה)., אבל אני למשל לא מסכימה עם הטענה שלך על קבלת מסרונים או מיילים לעדכונים – אני קיבלתי אותם באופן שוטף כל יום חמישי

    מעבר לזה, עולה אצלי השאלה האם חלק מחוסר התגובות שלך נובע מכך שעם הזמן יותר ויותר קוראים מהמעגל ה"חברתי" שהיה לך בתפוז עברו לאתרים אחרים, או שבעצם זה נבע מכך שאנשים עברו הלאה לתכנים אחרים?

    • תודה ע התגובה המושקעת. ברור שיש הרבה סיבות. אצלי יש ירידה ברורה ומתמשכת בכניסות ובתגובות, אבל זה רק מקל על העזיבה ולא הסיבה. יש בעיה גדולה מאוד עם פרסומות אבל מה ששב אותי היה באמת התקלות. איך את לא יכולה להסכים עם "הטענה שלי"? היה באג שמשמך כחודש וחצי לא נשלחו מיילים למנויים. זאת עובדה ולא טענה. מסרים כן נשלחו באותו זמן ולכן אולי לא שמת לב לתקלה.

  4. אני מפתחת תוכנה, ובזמנו עברתי לאתר לקוח בשלב שבו הייתי מתכנתת חדשה וחסרת ניסיון באופן יחסי. באחד השבועות הראשונים שלי שם קיבלתי בעיה לפתור, וחשבתי שנתתי לה פתרון טוב – רק כדי לגלות שהפתרון שלי גרם לבעיה אחרת. אז גם אותה פתרתי, וזה הוביל באופן בלתי צפוי לבעיה אחרת. אני לא זוכרת לכמה סבבים זה הוביל (כנראה עוד סבב או שניים), אבל בסופו של דבר הצלחתי לתת פתרון מלא.

    המנהלים החדשים שלי, שלא הכירו אותי, יצאו מתוך הנחה שהקושי נבע מחוסר יכולת שלי. הבעיה היתה יותר חוסר ניסיון בטיפול בבעיה עמוקה למדי במערכת, מה שיותר ניסיון או ליווי של מתכנת בעל ניסיון היו יכולים לעזור לי בהם, מבחינת הבנת ההשלכות של הבעיה עצמה ושל התיקונים שלי. בסופו של דבר זה הוביל לכך שהם נתנו לי משימות פחות טובות בגלל שהם לא האמינו בי, מה שהוביל לחוסר מוטיבציה שלי (לא יכולתי לעזוב כי הייתי חתומה על חוזה מחייב מולם, ונוסף בארץ היה המשבר של 2001 – 2004 כך שהסיכוי שלי למצוא עבודה חלופית היה אפסי גם אם הייתי בוחרת לעזוב). וזה כמובן מצב שלא טוב לאף אחד מהמעורבים במערכת היחסים הזו, ברמה שפגעה לא רק בהמשך הקריירה שלי (כי לתפקידים הבאים בחברה הגעתי עם המלצה שלילית שלו), אלא גם בקריירה שלו ובאיך הוא נתפס כמנהל.

    אבל כמובן שמבחינת הלקוח כל מערכת היחסים הסבוכה הזו לא משנה. הלקוח דיווח על תקלה, והוא קיבל תיקון לא יציב. מבחינתו כמובן מה שהולך מאחורי הקלעים לא משנה, אבל זה לא אומר שאין סיבה טובה לעיכובים האלו. יכול למשל להיות מצב שבו המערכת שתפוז משתמשת בה מבוססת על תשתית שנכתבה על ידי חברה אחרת, והבעיה שהתגלתה היתה בתשתית הזו – ולכן לקח הרבה יותר זמן לתקן אותה כי היה צריך לקבל עדיפות מהספק של התשתית לפתרון הבאג, ואז לפתור אותו, ואז לבדוק אותו גם אצל הספק וגם אצל תפוז… זו רק תיאוריה שאין לה קשר עם המציאות והיא לא מבוססת על ידע, אבל זו אפשרות שבהחלט קיימת למורכבות של פתירת בעיות במערכות תוכנה.

    • זאת אפשרות. אבל מה עם QA? איך כל תקלה מגיעה ישירות לייצור? ומה עם fall back? אם הגרסה לוקה בדברים בסיסיים למה לא חוזרים לגרסה הקודמת? (גם אני איש מחשבים…)

      • טוב, אענה לך על שתי השאלות בבת אחת:

        אני היתי מודעת לרשומות שלך בתאריכים הללו, אולי כי אני מכירה את הנוהג שלך לפרסם רשומה בימי חמישי. כל שאר הבלוגים שאני מנויה עליהם לא מפרסמים בצורה כזו סדירה כך שלכל היותר אולי פיספסתי רשומה, אבל לא נראה לי. ומצד שני, בתקופה האחרונה שכללה את התקופה שבה אתה טוען שלא התקבלו התראות – מספר הכניסות לבלוג שלי לא קטן אלא אולי אפילו נמצא בקצת מגמת עליה הדרגתית (ואני מדברת הן על סטטיסטיקות כלליות של מספר כניסות לבלוג, והן מספר הקוראים שנספר לכל רשומה).

        לגבי בדיקות וכו' – מניסיון רב שנים שלי כמתכנתת בשטח, בהרבה מקרים "באגים נלווים" הם לא בהכרח משהו שנמצא בצורת העבודה שבה דווחה הבעיה, אלא בתחום אחר. אם למשל טיפלתי באיך אנחנו שומרים מידע מסוג א', וזה מה שה QA בדק – פתאום מתברר שהתיקון השפיע גם על איך אנחנו שומרים מידע מסוג ב' ופגע בו. או אם טיפלתי באיך אנחנו מציגים מידע בתצוגה ג', השינוי גם השפיע על תצוגה ד'. זה משהו שמתכנתים ואנשי QA מנוסים שמכירים את המערכת ידעו שבמקרה של שינוי בצורת השמירה של המידע (למשל), צריך לבדוק גם כמה פינות אחרות שקשורות לשמירה (זה מה שהיה חסר לי כמתכנתת מתחילה, הידע של ההשפעה של השינויים שלי על מקומות אחרים בקוד).

        וכמובן שאי אפשר לדעת מה קרה מאחורי הקלעים של כל תיקון שכזה.

        • אני באמת לא מבין למה את מתווכחת אתי על משהו שהוא עובדה. בדקי בפורום התמיכה הטכנית ותראי כמה בלוגרים שדיווחו על התקלה, אישור של מנהלת הבלוגיה שזאת אכן תקלה, הודעה של מנהלת הבלוגיה שהתקלה תוקנה, התנצלות על כך שההודעה שגויה ועוד הודעה שהתקלה תוקנה.
          לגבי התקלות – נכון, אנחנו לא יודעים מה קורה מאחורי הקלעים. אנחנו יודעים שזה קורה יותר מדי.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s