מה מעניין אותי ואיך אני מתעדכן

במדור השרביט החם  הוצע לכתוב על הדרך בה אנחנו מתעדכנים בחדשות (אם בכלל) ואיזה נושאים מעניינים אותנו – פוליטיקה? רכילות? כלכלה עולמית? מצב האקלים בארץ ובעולם? 

ראשית אני רוצה לציין שלמרות שהחדשות וגם מזג האוויר מעניינים אותי, אני לא מונה אותם בתחומי העניין שלי… מעניינים אותי ספרים, מכוניות, קצת סרטים, תכניות טלוויזיה ומוזיקה וכמובן המשפחה שלי.

אבל גם החדשות. וגם מזג האוויר.  בחורף אני מתחיל כל יום בבדיקת מזג האוויר החזוי- באתר accuweather שלדעתי הוא באמת יחסית מדויק. (ממש לאחרונה למדתי בזכות ידידתי גילה על האתר המשעשע ירושמים שלדבריה הוא מדויק מאוד, אבל הוא מספק תחזית רק לירושלים כך שאינו רלוונטי לי).

הסיבה העיקרית לבדיקת התחזית היא כדי שאדע מה ללבוש והאם לקחת מטריה. זאת כמובן הסיבה שבקיץ אני לרוב מוותר על בדיקת התחזית.

בכל השנה אני מתעדכן בחדשות. בעבר זה היה בעיקר באמצעות החדשות ברדיו אבל כבר שנים שהאמצעי העיקרי בו אני מתעדכן הוא האינטרנט. לרוב אלה החדשות המעודכנות ביותר…

בכל בוקר אני בודק את הכותרות באתר walla news .  הסיבה העיקרית שאני משמש באתר זה היא היסטורית – בעבר היו באתר מעט פרסומות יחסית ומבנה האתר היה נוח יותר משל אתרים אחרים (בעמוד הראשי הכותרות ועוד כמה משפטים על כל ידיעה המאפשרים לי להחליט אם אני רוצה להכנס לכתבה). בימינו אני כבר לא רואה הרבה יתרונות באתר על אתרי חדשות ישראלים אחרים, אבל התרגלתי אליו.

בדרך כלל אני בודק שוב את החדשות באתר זה עוד פעמיים ביום –בצהרים  בסביבות שתים עשרה ואחר הצהרים בסביבות שש.

בימים מתוחים (בעיקר מבצעים של צה"ל…) אני בודק את החדשות בתדירות גבוהה יותר.

אני גם מקשיב לחדשות ברדיו, אבל רק כשאני ברכב. בבוקר אני יוצא לעבודה לרוב מעט אחרי שבע ובדרך לעבודה מקשיב ליומן הבוקר בגלי צה"ל. לשמחתי ברוב הימים הדרך לעבודה לוקחת לי 20-30 דקות כך שאני לא שומע יותר מדי חדשות.

בדרך חזרה הביתה אני לעיתים מקשיב לתכנית החדשות המשודרת בגלי צה"ל בין חמש לשש (או שש וחצי) אבל לרוב מתעצבן בשלב מסוים על יעקב ברדוגו  או על אחד המרואיינים בתכנית ועובר לשמוע מוזיקה.

אבל אני משתדל לשמוע מהדורת חדשות או מבזק חדשות בדרך הביתה.

בימי שישי, אם ליד הסופר בו אני עורך קניות מחלקים את עיתון "ישראל היום", אני לוקח אותו. בעיקר בשביל התשבצים, הטריוויה והסודוקו אבל גם כדי שיהיה לי נייר עיתון בבית (מצוין לניקוי מראות וחלונות וייבוש נעליים רטובות).
ואם כבר יש עיתון בבית, אני קורא בו את הכותרות…

הנושאים שמעניינים אותי בחדשות הן בעיקר "חדשות קלאסיות"  (חדשות בארץ ובעולם, פוליטיקה, ביטחון וכדומה) אבל גם כלכלה ועסקים, בריאות (קצת פחות) ורכב.

בהקשר לנושא הרכב – אני מתעדכן הרבה בחדשות הרכב. בעיקר דרך carsforum  בו אני גולש בקביעות כבר למעלה משלוש שנים, אבל גם באתרים אחרים.

שני דברים מפריעים לי בהקשר להתעדכנות בחדשות:  הראשון הוא שהרבה פעמים אני מגלה שכמה דקות אחרי ששמעתי מהדורת חדשות, אני כבר לא זוכר על מה דובר שם. זה נכון בעיקר לחדשות ברדיו (לכן כתבתי "שומע מהדורת חדשות") אבל לעיתים גם לחדשות שאני קורא באינטרנט.

כתבתי על הנושא רשומה בבלוג הקודם שלי כבר ב-2012. קראתי אותה היום וגיליתי שאז שמעתי הרבה יותר חדשות ברדיו יחסית להיום, אבל עיקר הבעיה לא השתנה.

הבעיה השנייה שלי היא שלמרות שאני מתעדכן בחדשות בתדירות סבירה ואפילו גבוהה, פעמים רבות אני מגלה (לרוב דרך חברים) כי יש נושאים בחדשות שפספסתי לחלוטין. אני לא מדבר על רכילות ("סלבס") או ספורט ("כדורגל") שממש לא מעניינים אותי אלא נושאים לכאורה חשובים שאיכשהו לא שמעתי עליהם. לעיתים זה קשור לבעיה הקודמת – שמעתי (או קראתי) את החדשות אבל לגמרי שכחתי מהם, אבל פעמים רבות כשאני מחפש ידיעה מסוימת אחרי ששמעתי עליה מחברים אני מגלה שהיא לא נמצאת באתרי החדשות שקראתי או שהיא נדחקה שם מהעמוד הראשון ולכן לא שמתי לב אליה. האם זה אומר שאני להתעדכן בחדשות ביותר אתרים ו/או בתדירות גבוהה יותר?  לדעתי זה אומר שאם אני רוצה לדעת מה קורה בעולם אני צריך גם לדבר עם בני אדם…

והרשומה המומלצת היא  – לישון עם האויב – בבלוג של Jud

ומזל טוב לאחיינית המוכשרת שלי הדר שיום הולדתה חל היום.

28 תגובות על ״מה מעניין אותי ואיך אני מתעדכן״

  1. מזל טוב להדר!

    ואני חושבת שכל אחד קובע לעצמו מהן החדשות החשובות, למרות שייתכן שיש ציפיה שגברים יתעניינו בתחומי הספורט הפופולריים במדינה, או שנשים יבינו ברכילות.

    אהבתי

    1. תודה בשמה 🙂
      אני בהחלט יודע שמצפים ממני להבין בכדורגל. אבל גם בתכניות ריאליטי שמבחינתי זה יותר רכילות…
      תודה והמשך שבוע נעים

      אהבתי

  2. אצלנו מי שרוצה לשמוע חדשות שואל את ניק ההובו שיושב בפינה של הכפר הראשי ליד ערימת פחיות בירה ריקות, שריד מתקופת ההיפים של שנות השמונים ומקבל מכל התיירים את העתונים הישנים ולא מפסיק לספר על העולם שהולך ומשתגע, כנראה האלכוהול מכל הבירות שנותנים לו העוברים. השבוע הוא דיבר על איזו מגפה אבל איש לא התייחס ברצינות.
    אפשר לבקש ממנו עתונים ישנים לנקות את החלונות אבל העתון כבר לא מה שהיה פעם, לא מנקה טוב.
    חדשות זה הכל דיבורים דיבורים דיבורים. אם יש שפעת עופות ומחיר הביצים יעלה מה אני אמורה לעשות למלא את המקרר בביצים? להפסיק לאכול ביצים? אם אין ביצים שיאכלו פאנקייקס. 🥞🥞🥞🥞🥞🥞

    חדשות בישול תמיד מענינות אותי: הטרנדים החדשים ביותר באפיית לחם ללא לישה בסיר ברזל. סלט מעלי צמח שֵׁן הַאֲרִי, מה שאנחנו קוראים לפרח שלו סבא.
    היום לאחר שמוטי המליץ על וואלה נתקלתי בכתבה: המבחן שיעזור לכם לגלות האם החתול שלכם פסיכופת. איזה פחד.
    https://news.walla.co.il/item/3474665
    אין אתר מזג אויר שמכסה את האיזור שלנו, אז כשנפגשים מדברים בנימוס על מזג האויר של השכנים.
    לאף אחד פה אין מכונית אז גם אין רדיו, אבל יש לי רדיו על הטלפון ואני מקשיבה לפעמים, פעם היה רק השעון הדובר על הטלפון היום רדיו, זו קידמה.
    מצאתי שבוע שעבר על המעבורת את עיתון TIME של סיכום השנה וכל התמונות של הכתבים והמצולמים הם של שחורים חומים צהובים, הודים, פקיסטנים בושה להיות אדם לבן בימינו. אם ניק היה מספר לנו היו חושבים שאלו הסמים. אולי צריך לחזור לטלויזיה בשחור לבן. אם קודם היו ממציאים את הטלויזיה ורק אחרי זה את הרדיו כולם היו אוצרים: אוי סוף סוף הצליחו להפטר מהתמונה המעצבנת הזו.

    אהבתי

    1. לא יהה סרט על נביא כזה בזמנו עלם אנג׳לינה ג׳ולי שניבא שהיא תמות ובסוף היא התאהבה בקולגה המוזר שלה?

      אהבתי

    2. אני מציע לניק להחזיר את הפחיות כדי לקבל את הפיקדון ולקנות קדילק. אבל אולי הוא כבר עשה את זה – אני לא רואה אותן בתמונה 🙂
      (לא ידעתי שאפשר לצרף תמונה לתגובה… יפה!)
      בעניין הביצים – זה פשוט: להפסיק לאכול ביצים.
      אני די בטוח שהחתולים שלי פסיכופטים, לכן מעדיף לא לעשות להם את המבחן…
      תודה והמשך שבוע נעים 🙂

      אהבתי

  3. איזה כיף שכתבת פוסט בנושא!! אות
    אתה צודק לגבי המינוח או הניסוח של כותרת השרביט החם – זה לא שאני חושבת שתחומי העניין שלך קשורים לאקטואליה, ממש לא. הייתי צריכה לשאול: מה מעניין אותך באקטואליה. ספציפית. אז גם אותי מעניינים ספרים, סרטים, תכניות טלוויזיה, מוזיקה והמשפחה שלי. מכוניות ממש לא מעניינות אותי (אגב המכונית שלי עדיין למכירה, עוד לא פרסמתי בשום אתר והאחיינית שלי התעניינה אבל לא שמעתי ממנה אז אני מניחה שזה יקר לה מדי).
    גם אני, כמוך, בודקת על הבוקר את מזג האוויר – בעיקר לפני שאני יוצאת להליכה/ריצה אבל גם אם אני מתכננת להיות מחוץ לבית במהלך היום מאותן סיבות כמוך. וכמוך, רק בעונות שאינן קיץ, שהרי בקיץ ידוע מראש שאז או חם או יותר חם. אלא שיותר מדי פעמים נכוויתי מאפליקציה ACCUWEATHER והיא פספסה בגדול. כרגע אני זמנית חזרתי ל-WEATHER.COM הישנה וה(לא תמיד)טובה.
    מניסיוני הנסיעה ברכב היא זמן טוב באמת להתעדכן בחדשות (כלומר במהדורת חדשות בשעה עגולה או מבזקים) אבל כמו בטלוויזיה, שעה שלמה של חדשות ברדיו זה יותר מדי בשבילי. את אתר WALLA אני דווקא פחות פוקדת, ובתקופות (בודדות) בהן חשוב לי לקבל עדכונים יחסית בזמן אמת אני מקנפגת אפילקציות כמו ynet או N12 לשלוח לי פושים לטלפון בתחומים שמעניינים אותי (למשל בזמן מלחמה או באמצע גל קורונה). כאשר אני עם T ממילא אני שומעת (כי אפליקציית גלי צה"ל פתוחה אצלו בטלפון) או רואה (בטלוויזיה את שורת העדכונים שרצה בתחתית המסך) עדכונים בעל כורחי. לפעמים כשאני באמת רוצה להתרכז אני צריכה להרכיב אוזניות ולהקשיב למוסיקה – קלאסית או ניו אייג'ית או רעש לבן כדי להגן על עצמי מכל החדשות האלה שנוהרות לעברי בבית מכל עבר.
    בעיקר התרשמתי שלוקח לך רק 20-30 דקות להגיע בבוקר לעבודה. או שאתה יוצא ממש מוקדם או שאתה לא גר רחוק מדי.
    את יעקב ברדוגו אני כבר באופן יזום נמנעת מלשמוע. כשהוא מתחיל אני מעבירה ל"כאן".
    על "ישראל היום" החינמי שמחלקים בכניסה לסופר החתולים שלי נהנים לעשות את צרכיהם (עיתון בתחתית הארגז שלהם ועל זה חול קריסטל משובח). אפילו לא מציצה בכותרת. הורי קוראים בו כי מחלקים אותו חינם במועדון של הדיור המוגן שלהם.
    גם T די מעודכן בנושא רכבים – מה בדיוק מעניין אותך ברכבים? חידושים טכנולוגיים? עיצובים? גם וגם? וואלה גם זה נושא לא רע לשרביט החם. רכבים. רושמת לעצמי…תודה על הרעיון.
    אני כל כך מבינה למה אתה מתכוון כשאתה מספר שאתה שוכח מה שמעת בחדשות. לגמרי. לא נורא, באמת בסוף בסוף יהיה מישהו שידאג לכך שתדע גם את זה…….

    אהבתי

    1. תודה על התגובה המפורטת… כמעט רשומה בפני עצמה 🙂
      מניסיוני הדל כל אפליקציות מזג האוויר מפספסות לפעמים. ב- accuwether אפשר לראות מה הסיכוי לגשם בכל שעה. בימי החורף לעיתים יש 20% או 50% או 70% סיכוי לגשם בשעה מסוימת – אז הם צודקים אם יירד גשם ואם לא…
      20-30 דקות בבוקר – בזכות כביש 531. אני יוצא לא מאוד מוקדם אבל גם לא בשיא הפקקים.
      עיתון בתחתית הארגז זה רעיון מעניין. אולי אנסה. יש לי לא מעט "ישראל היום"…
      לא בטוח מה בדיוק מעניין אותי במכוניות. קצת מכל דבר. אגב, כעת תקופה מצוינת למכור רכב – אם תפרסמי סביר שתמכרי מהר ובמחיר טוב. הבעיה היא אם רוצים גם לקנות…

      המשך שבוע נעים ובריא!

      Liked by 1 person

  4. rotter עושה לי את זה בגדול. וגם אני על WEATHER הישן. כל החדשות רק מהאינטרנט. לפעמים משפחה וחברים שולחים קישורים לכתבות מענינות על פשיעה מזעזעת בסן פרנסיסקו, או על "תופעות" הלואי המחרידות של חיסון נגד קורונה, קצת הפניות לכתבות מבלוגים.
    רוב החדשות זה יצירת כלום מכלום לכן אחרי 10 דקות לא זוכרים מה נאמר

    אהבתי

  5. אני מקשיב המון לרדיו.

    פעם, ממש מזמן, הקשבתי לגלי צה"ל ולכל מיני תוכניות אקטואליה.
    אח"כ, משך תקופה ארוכה, הקשבתי לגלגלצ. היתה אחלה תחנה והיתה אחלה מוזיקה.

    אח"כ קרו שני דברים, במקביל:
    אני זקָנתי – והתחנה נשארה "צעירה".
    את המילה "צעירה" שמתי במרכאות, כי אני בפירוש חושב, ש"הולך ופוחת הדור".
    אם פעם היו קריינים מעניינים, שהיה לי מעניין לשמוע אותם (אורלי יניב, יואב קוטנר, מיכל ניב, קובי מידן, אברי גלעד במהדורתו הישנה, ועוד) – היום יש מעט מאד כאלו.
    הרוב הן ילדות קטנות, עם קול של ילדות קטנות (להבדיל מקול רדיופוני), עם אפס תובנות ועניין. לפחות עבורי.
    בבוקר יש בהמות מבוגרות קצת יותר, כמו הדר מרקס – שהצליחה אפילו להגיע לכדי חיקוי שלה ב"ארץ נהדרת" מרוב שהיא בהמה וולגרית.

    הדבר השני שקרה, זה שהתחילו להשמיע בתחנה יותר ויותר מוזיקה ערבית. סליחה, "מזרחית".
    הם בס"ה משדרים את מה שהדור הצעיר – חיילים, כקהל היעד של התחנה – אוהב.
    התחנה בס"ה מנסה להישאר רלוונטית – אבל אני מתעב את המוזיקה הזו.

    אלא שלא הכל רע:
    "כאן 88", שפעם היתה תחנה פלצנית לקוראי עיתון "הארץ", "אליטיסטית" יעני, עם המון מוזיקת ג'ז מעצבנת – ירדה אל העם. אלָי.
    עכשיו משדרים שם בדיוק את המוזיקה שאני אוהב. ויש גם בונוס: אין מהדורות חדשות.
    מכיוון שאני מכור לחדשות, זו הזדמנות להיגמל קצת.

    אבל לא באמת:
    הצריכה שלי כוללת: עיתון יומי, המון YNET – וגם, בכ"ז, חדשות ברדיו ובטלוויזיה.
    החדשות בטלוויזיה מתחילות בהפגזה הכבדה כבר בשעה 16:00 – ונמשכות עד 21:30 לפחות. השמות שונים "חמש עם רפי רשף", "שש עם עודד בן עמי" – אבל המשמעות אחת: חדשות שלא נגמרות.
    אז אין ברירה, צריך לדלל. הכמות של החדשות גדולה מדי לקיבה של אדם נורמלי. אפילו הרבה מדי לקיבתו של מכור…

    אהבתי

    1. אני לא הייתי נמסחת את זה כהזדקנות מול ״הפכה לצעירה יותר״, אלא שפשוט כל תחנה מתאימה את עצמה לדור מסוים ולטעמים שלו.

      אהבתי

      1. עדי (אני מניח) יקרה:
        אם את כבר מצטטת, עם מרכאות – מין הראוי שהציטוט יהיה נכון.
        לא כתבתי ״הפכה לצעירה יותר״, אלא כתבתי: אני זקָנתי – והתחנה נשארה "צעירה".
        זה דומה, אבל לא לגמרי אותו הדבר.

        לעצם העניין: את, כמובן, צודקת.
        אני חושב, שניסיתי לכתוב את אותו הרעיון בדיוק.
        כנראה שכָשלתי.

        אבל, כן, את צודקת, בפירוש.
        לא רק שכל תחנה מנסה להתאים עצמה לדור מסוים ולטעם מסוים – אלא שתחנות רדיו גם עברו מהפכים במשך השנים.
        מהפכים, שמטרתם "לתפוס בעלות" על נישה מסוימת, על קהל מסוים.
        חוץ מ – "כאן 88" (שעברה את המהפך שתיארתי), גם תחנות אחרות עברו מהפך.
        "רשת ג'", לדוגמה, עברה לשדר רק שירים בעברית. פעם התחנה היתה תחנה "צעירה", עם מוזיקה לועזית וקריינים בועטים כמו שוש עטרי ואלי ישראלי – שניהם כבר ז"ל.
        יש תחנות, או ערוצי טלוויזיה, שמראש פונים לנישה מסויימת. כך, MTV הפכה למספר ערוצים, כל אחד מיועד למוזיקה אחרת.
        כך, ערוץ 24 שיועד למוזיקה מזרחית.

        תודה לך על תגובתך.

        אהבתי

        1. אכן עדי – אבל התכוונתי לכך שלמשל ״כאן 88״ אמורה להיות תחנה לאנשים בחתך גיל מסוים. פעם אנשים בחתך גיל מסויים אהבו ג׳ז שלא ממש ״דיבר״ אליך, אבל כיום המוזיקה שמתאימה לחתך הגיל שהערוץ פונה אליו הוא כזה שיותר מתאים לטעמך. באותה מידה, גלי צה״ל שינתה את התוכן שלה לדברים שהדור הצעיר אוהב כיום וזו מוזיקה מזרחית. אם אתה לא חובב של הזאנר – לפחות ברדיו אפשר לשנות תחנה, בניגוד למצבים כמו חתונות שבהם משמיעים מוזיקה מזרחית בפול ווליום כי זה ״עושה שמח״ ואין לך לאן לברוח.

          רשת ג׳ היא קצת שונה במובן הזה, אבל אני חושבת שהכוונה מאחורי השינוי היתה טובה: מי שעמד מאחורי ההחלטה רצה לעודד יצירה מקומית ולכן החליט לתת לה יותר חשיפה על פנ יצירה מחו״ל. אני מניחה שזה הרחיק לא מעט מהמאזינים מרשת ג׳ לכיוון רשתות וערוצים אחרים שן משמיעים מוזיקה לועזית, כך שהצעד אולי לא היה יעיל במיוחד – אבל הכוונה היתה טובה.

          אהבתי

    2. כשאני רוצה לשמוע מוזיקה ברדיו אני לרוב מקשיב ל-88. רוב הזמן המוזיקה שם בהחלט לטעמי.
      אני מסכים אתך לגבי רשימת המגישים הוותיקים, אבל אולי זה בגלל שגם הנוסטלגיה היא כבר לא מה שהייתה פעם…
      על חדשות בטלוויזיה וויתרתי מזמן. הן מייגעות. כשיש אירועים מיוחדים (מלחמות בדרך כלל) אני קצת מסתכל אבל לרוב מתייאש מהר כי יש הרבה דיבורים ומעט חדשות. בעיקר מרגיז אותי כשהדיבורים מושמעים על רקע אותן תמונות בלופ אינסופי.
      בהצלחה בהיגמלות…

      תודה והמשך שבוע נעים

      אהבתי

  6. מעניין מאוד. אני שומע רדיו בדרך כלל בשעות האלו, 103 אף אם. ויש גם אייטמים בסלולרי, הרוב זה לא ממש חדשות לפי מיטב זכרוני 🙂

    אהבתי

  7. הזכרת לי את 'ירושמים'. אתר חמוד להפליא. הם אפילו ממליצים מה ללבוש ואיזה מעיל לקחת איתך:)
    אבל מאז שהפסקתי לעבוד אני לא נוסעת לירושלים וכבר אין לי צורך בו.
    אני מעדיפה חדשות ברדיו. לצערי רדיו היום, בבית, פחות זמין מאשר פעם – אני יכולה להגיע אליו רק דרך המחשב (או הממיר בטלוויזיה). ויש לי גם איזה טרנזיסטור שאבד עליו הכלח.
    המהדורות בטלוויזיה הן טרללת בלתי פוסקת, ובאינטרנט YNET ו-N12 מעצבנים כל אחד בדרכו. בקיצור: שומר נפשו ירחק.

    אהבתי

    1. דרך הממיר של הטלוויזיה – זו דרך מצויינת לשמוע רדיו.

      ממיר לא חייב להתחבר לטלוויזיה. הוא יכול להתחבר למערכת סטריאו (תלוי בסוג הממיר, ביציאות שלו – ובכניסות של המגבר. אבל כמעט תמיד זה אפשרי) – ואז הרדיו נשמע ממש טוב, בלי רעשים ושאר בעיות קליטת שידור.
      למעשה, זו הדרך בה אני מקשיב לרדיו ברגע זה ממש.
      יש לי בבית ממירים שאינם מחוברים לטלוויזיות אלא רק למגברים ולרמקולים, בדיוק למטרה הזו.
      חוץ מזה, עדיין ניתן לקנות טרנזיסטורים, שטרם אבד עליהם הכלח. עם תכונות, שפעם בכלל לא היו קיימות.
      הנה דוגמה:

      https://www.bug.co.il/brand/jbl/tuner/xl/blak/eu

      חוץ מזה, כל רסיבר של מערכת סטריאו ("רסיבר" ולא "מגבר") הוא מכשיר רדיו.
      שלא לדבר על מערכות מיני/מיקרו חמודות, כמו זו:

      https://fuse.co.il/product/rolling-stones-bundle/

      יש דגמים רבים, זו סתם דוגמה. כל מה שנחוץ הם כסף ורצון להאזין לרדיו בנוחות ובכיף.

      אהבתי

    2. הכרתיי את ירושמים רק בשבוע שעבר… אני כמעט לא מגיע לירושלים אז באמת מיותר בשבילי למרות שנראה מקסים.
      מעבר לרדיו באוטו אני שומע רדיו בעיקר דרך הסמארטפון – לכל תחנות הרדיו בערך יש אפליקציה שאפשר לשמוע דרכה את השידור החי וגם תוכניות מוקלטות.

      תודה והמשך שבוע נעים

      אהבתי

  8. גם לי קורה שבמקרה אני שומעת שמדברים על משהו ומתברר לי שפספסתי אותו. אני בדרך כלל ניזונה מעיתון הארץ של סופי שבוע וווינט בין לבין.

    אהבתי

כתיבת תגובה