לא ידעתי שתלכי ממני

לא ידעתי שתלכו ממני
בלי לומר מילה, בלי להזהיר
לא חלמתי שפתאום יכני
רעם שכזה ביום בהיר
ואני תמים חשבתי
שבטוחים מאתנו אין
ובדמיוני חלמתי חלום
איך נחייה ביחד בביטחון ובשלום

טילים משוגרים בלילה
וכתב"מים מתפוצצים בלילה
ואת הייאוש הזה
איך אני שונא
משהו צריך להשתנות
לטובה

הגבול היה כל כך בטוח
כמו הבטחת בחירות, כמו שנאה
באמת תמיד הייתי מתוח
אבל חשבתי שיש לנו הגנה
ואולי הממשלה עוד מעט הולכת
אחרי שתהרוס עוד כמה דברים
אולי הם יבינו שהם נטל
ויחליטו שהם מתפטרים

טילים משוגרים בלילה
וכתב"מים מתפוצצים בלילה
ואת הייאוש הזה
איך אני שונא
משהו צריך להשתנות
לטובה

ואני תמים חשבתי
שבטוחים מאתנו אין
ובדמיוני חלמתי חלום
איך נחייה ביחד בביטחון ובשלום

מוסר השכל:  עדיין לא יודע מה יהיה, למרות שהשבוע שרדנו מתקפה גדולה

שבת שלום וסוף שבוע רגוע!

תודה לאהוד מנור שכתב את המילים לשיר המקורי ולמתי כספי שהלחין ושר

אני אוהב גם את הביצוע המצוין של דני ליטני

והרשומה המומלצת היא – פילים ומילים – בין משחקי מילים לנונסנס – בבלוג של דני קרמן

18 תגובות על ״לא ידעתי שתלכי ממני״

  1. מלחמת העצמאות השנייה לא תקרה עד שאחד לא ילך.
    עצוב מאוד.
    אין חרות
    יש חטופים
    יש פצועים
    יש הרוגים
    והמדינה בחופש.
    אין גבולות לחוצפה
    איזו אופטימיות המדינה משגרת?
    עצוב מתסכל ברמות

    אהבתי

  2. קולע ומדויק ובכל מקרה אחד השירים האהובים עלי ביותר.
    לא ידעתי עוד דבר, בהמשך לשיר.
    לא ידעתי שתחושת הייאוש שלי יכולה כל כך להתגבר ולהעמיק ככל שעובר הזמן ולא נראה באופק שום דבר מעודד. ונכון ששרדנו את ההתקפה העצומה הזאת…. אבל מה הלאה?

    אהבתי

  3. לרגע הבהלת אותי עם המסר בשורות הראשונות…

    אין ספק שאנחנו בתקופה מטלטלת כמו שלא ידענו מעולם, בתקווה שמתישהו העם גם ידע לעשות את הצעד הנכון.

    דני ליטני, מתי כספי. שניהם מעולים

    micka0011

    אהבתי

    1. מתנצל על ההבהלה, אבל אי חושב שהמצב באמת מבהיל.
      מקווה לטוב, אבל לא אופטימי בכלל.

      מסכים לגבי כספי וליטני.

      תודה וסוף שבוע רגוע עם חדשות טובות

      אהבתי

  4. אחרי הדיפת המתקפה האיראנית מרגיש הרבה יותר ביטחון במדינה. ויש לנו גם בעלות ברית. לא כולם שונאים אותנו.

    נכון שמבקרים את ביבי בגלל אי החזרת החטופים, והמלחמה הארוכה. אבל צריך לתת לביבי קרדיט שהדף את המתקפה האיראנית. זה לא פייר להאשים את ביבי בכל הדברים הרעים, אבל לא לזקוף לזכותו את הדיפת המתקפה האיראנית.

    אהבתי

    1. כן, זה שהצלחנו לצאת מאוד בזול מהמתקפה ושקיבלנו סיוע מכמה מדינות כולל מדינות ערביות מאוד משמח.
      זה שהגענו למצב של מתקפה כזאת – פחות…

      אני חושב שביבי הוא ראש הממשלה הגרוע ביותר שהיה לנו והוא מביא לנו בעיקר צרות. אין פה עניין של "פייר" או "לא פייר". אני כמובן לא יכול לדעת בוודאות אבל חושב שעם ראש ממשלה אחר לא היינו מגיעים למצב של מתקפה כזאת.

      תודה על התגובה ושבוע נעים ורגוע, מאחל חג שמח שבאמת יהיו בו סיבות לשמוח.

      אהבתי

  5. בשלב הזה, נראה שהמדינה הלכה מאיתנו- ולנו אין לאן ללכת. אני מיואשת מאד. שילכו כבר .

    אהבתי

  6. כמה עצוב מצבנו כרגע ועוד יותר העובדה שהמחר ממש לוט בערפל והמנהיגות (איזה?) מצערת מאוד והתקווה….גם היא לא משהו.

    אהבתי

כתיבת תגובה