הנושא החם – אז איפה אתם עושים את ערב החג?

מדור הנושא החם מזמין אותנו לספר איפה אנחנו מתארחים (או מארחים) בערב ראש השנה. לדעת העורך זאת "שאלת השאלות".

אצלנו זאת מעולם לא הייתה שאלה כל כך גדולה… כמו הרבה ישראלים אחרים, מאז שהתחתנו (לפני 30 שנה!) אנחנו בתורנות נצחית פחות או יותר – שנה אצל ההורים של עננת ושנה אצל ההורים שלי. מיותר לציין כנראה שהתורנות הזאת היא של שני חגים – ראש השנה וליל הסדר.

כמובן שיש גם שנים יוצאות דופן – לא  היינו בתורנות הזאת בזמן שגרנו בארה"ב והשנה, לראשונה (אבל כנראה לא בפעם האחרונה), בליל הסדר היינו בחו"ל וכך התחמקנו מהמסורת (תרתי משמע).

כמובן שעם השנים חלו שינויים. ההורים מזדקנים וחלקם (אמא שלי ואבא של עננת) לצערנו כבר לא בחיים. אנחנו מתבגרים והילדים שלנו גדלים. כתוצאה משינויים אלה בהלך השנים האחרונות אנחנו יותר ויותר מארחים אצלנו (או מתארחים אצל אחים/אחיות ולא בבית ההורים).

עוד שינוי הוא שקצת יותר קל לזכור איפה היינו בשנה שעברה ועל סמך זאת לדעת איפה אנחנו אמורים להיות השנה.  בעבר היינו צריכים לנסות להיזכר איפה היינו בשנה שעברה. לפעמים היינו מחפשים תמונות באלבום… כעת זה הרבה יותר פשוט – מחפשים בקבוצת הוואטסאפ המשפחתית את התמונות משנה שעברה 🙂

בראש השנה הזה תורנו היה להיות עם אבא שלי. החלטנו לארח אותו (ואת המטפל שלו…)  אצלנו בבית. עוד התארחו אצלנו אחי ומשפחתו וגם בן הזוג של הבת.

היה נחמד מאוד. אוכל טוב, אווירה טובה ובעיקר חברה טובה. שמחתי גם לגילויי השכנות הטובה בבניין בו אנחנו גרים – שאלתי בקבוצת הוואטסאפ של הבניין אם מישהו יכול להשאיל לנו את מקום החניה שלו בשביל הרכב של אחי ותוך דקות קיבלתי ארבעה מקומות חניה…

וזהו בערך… ממש לא מסובך.

חג שמח ושנה טובה לכולם!

והרשומה המומלצת היא  – ערב ראש השנה תשפ"ד – בבלוג של עננת

16 תגובות על ״הנושא החם – אז איפה אתם עושים את ערב החג?״

  1. באירוח אצלכם כמובן שאפשר לנצל את ההזדמנות להזמין בו זמנית את ההורים של שני הצדדים – אבל מצד שני להם יש כנראה יותר בתים להתארח בהם… (וגם לכם בעצם)

    אהבתי

  2. יפה מאוד. חג שמח. חגים שמחים. אני אצל אמא שלי מחמישי בערב. והיום קמתי מאוחר כרגיל, ואמא שלי כועסת עלי, שלא נתתי לה לישון. (קמה ב 3 בלילה, ושמעה את הסמארטפון שלי), כנראה לא ישנה טוב, ועצבנית. כעת כועסת עלי.

    אהבתי

  3. מסורת נחמדה, לחלק את זמני החגים בין המשפחות ולזרום עם השינויים שהחיים מציבים לכם. אבל הכי התרגשתי מנדיבותם של השכנים שלך………..לגמרי חימם את לבי. שוב שנה טובה מוטי

    אהבתי

כתיבת תגובה