השרביט החם – שירים ישראליים אהובים

במדור השרביט החם  הוצע לנו לכתוב על השירים הישראליים האהובים עליינו.  כתבתי שם ש"איכשהו ברור לי" ש"עטור מצחך" הוא השיר הישראלי האהוב עליי ביותר וזה הזמן והמקום הסביר…

לפני כמה שנים שמעתי ברדיו על סקר שנערך בין אמנים ישראלים (העוסקים במוזיקה) בשאלה מהו השיר הישראלי הטוב ביותר בכל הזמנים. ברוב גדול זכה במקום הראשון "עטור מצחך".
אני לא ממש אדם של "הטוב ביותר", "האהוב ביותר" וכדומה. אבל כששמעתי על הסקר הזה אמרתי לעצמי שאכן יש בזה משהו. לא רק שמדובר בשיר נהדר, אלא הביצוע של אריק איינשטיין עם יהודית רביץ, קורין אלאל ויוני רכטר הוא פשוט מושלם.

מאז אני יודע מהו השיר הישראלי האהוב עליי ביותר…

למקום השני באותו סקר הגיע השיר "שיר שחלמתי על פראג". גם הוא שיר מצוין למרות שאני לא יודע בבירור שהוא השיר השני האהוב עליי ביותר…

מעבר לשני השירים האלה יש הרבה שירים והרבה אמנים ישראלים אהובים עליי. כמו בהרבה תחומים אחרים בחיים, רובם ותיקים… אפשר למנות ביניהם (ללא סדר מסוים) את שלום חנוך, דני סנדרסון וכל יוצאי כוורת יחד ולבד, שלמה ארצי (של פעם), אריק איינשטיין (כמובן), החלונות הגבוהים, דני ליטני, מתי כספי  (מאוד מוכשר אבל כבר הוכיח יותר מפעם שהוא לא מאוד חכם…), משינה, תיסלם, בנזין (ופוליקר בפרט), אהוד בנאי, איפה הילד, גן חיות (הפחות מוכרים ברשימה אני מניח), רמי פורטיס, אריאל זילבר, תמוז, טיפקס, יהודית רביץ,  קורין אלאל, דני רובס (והאלטר אגו שלו ג'ימי אוחנה), מאיר אריאל, החברים של נטאשה ועוד רבים וטובים (או אולי פחות טובים) – ויסלחו לי אלה ששכחתי כרגע.
הדוגמא היחידה שעולה בדעתי להרכב ישראלי חדש יחסית שאני אוהב הוא ג'יין בורדו.

אוסיף פה עוד שמונה שירי ישראליים אהובים עליי, שוב בלי סדר מסוים:

החלונות הגבוהים – כל השבוע לך

אהוד בנאי – טיפ טיפה:

תיסלם – כלניות:

שלום חנוך – ככה וככה:

החברים של נטאשה – בדקה אחת שפויה:

דני ליטני  (וגם מתי כספי…) – לא ידעתי שתלכי ממני:

תמוז – ככה את רצית אותי:

כוורת מדינה קטנה:

זהו… יש מניין. יכולתי להוסיף עוד המון אבל אעצור כאן.

והרשומה המומלצת היא – לשרביט החם – שירים ישראלים אהובים – בבלוג של empiarti

21 תגובות על ״השרביט החם – שירים ישראליים אהובים״

  1. ואני השיר האהוב עלי הוא – הבלדה לשוטר.
    בעיני תמצית החמלה, האנושיות, אהבת האדם וקבלת האחר.
    הבצוע של אושיק לוי והלחן של נורית הירש.

    אהבתי

    1. כמו שכתבתי, אני מעדיף שירים ישנים יחסית. אולי קלאסיקות ואולי כמו שכתבת קשור לקיבוע של הטעם המוזיקלי בגיל מסוים.

      תודה והמשך שבוע נעים

      אהבתי

  2. וואו איזה כיף לקום בבוקר ולקבל מבול של שירים נהדרים. יש לנו אם כך טעם מאד דומה. גם כן כיף. ותודה על ההמלצה על הפוסט שלי.
    אגב כמעט הבאתי גם אני את "לא ידעתי שתלכי ממני" אבל בביצוע המושלם של מתי כספי. אתה צודק שהוא לא תמיד חכם נורא אבל הוא מוכשר בטירוף. בטירוף.
    מעניין שכמעט לכל אחד מהזמרים או הלהקות שהבאת כאן שיר שלהם, הייתי אני שמה שיר אחר. אבל עדיין – נהניתי מאד להקשיב. תודה

    אהבתי

    1. גם אני שמתי לב שיש לנו טעם דומה בשירים ישראליים… כנראה זאת אחת הסיבות שהמלצתי על הפוסט שלך 🙂
      חוץ משני השירים הראשונים, הבחירה בשאר השירים הייתה די אקראית מתוך מגוון מאוד גדול.

      תודה לך והמשך שבוע נעים

      Liked by 1 person

  3. חלק מהשירים שהבאת היו בהחלט יכולים להיכלל בפלייליסט שלי. וכפי ששניינו ציינו ברשומות שלנו, המשימה של בחירת הרשימה האהובה ביותר מאתגרת, ואלה שנבחרים לבסוף, אין זה אומר שהם פחות טובים ואהובים מאלה שלא נבחרו לפלייליסט. הפלייליסט גם יכול להשתנות בהתאם למצב הרוח בשעת הבחירה.
    ברשומה שלי הרכבתי פלייליסט לפי נושא וגם אם זה צימצם את היקף הבחירה, עדיין היו יכולים להיבחר גם לא מעט אחרים בראש האהובים.
    תודה על השיתוף בפלייליסט שלך

    אהבתי

    1. זה בהחלט לא פשוט להרכיב רשימה מצומצמת שכזאת, ובכל זאת יש אנשים מוזרים שממשיכים להציע הצעות שכאלה 😉

      תודה והמשך שבוע נעים

      אהבתי

  4. בחרת רשימה נהדרת ואני הייתי מוסיפה עוד כמה משנים קודמות יותר. (זו כנראה שאלה של גיל)
    שיהיה רק טוב.

    אהבתי

  5. ואו. הרבה שירים. אני אוהב את כל האמנים שכתבת.

    בקשר לג'יין בורדו, לקח לי זמן לקשר, אבל דורון טלמון, הסולנית של ג'יין בורדו, השתתפה בפרוייקט "האני האחר" של רימון אנוש, ואריאל הורוביץ ושרון רגב, נדמה לי שבעונה של 2011, וזכיתי קצת להכירה, ובעונת 2012, באה גם עם חברה שלה מרימון, ואמרה לי שלום, ולאחר מכן התפרסמה מאוד עם ג'יין בורדו, עם הלהיט "איך שלא אפשר להתאהב בך" או משהו כזה. לקח לי כמה שנים לעשות את הקישור. שלחתי לה הודעה דרך האתר של ג'יין בורדו, כנראה לפני כמה שנים, ולא זכיתי לתשובה.

    אהבתי

    1. ברשימה המלאה יש את יהודית רביץ וקורין אלאל שהזכרתי ויש עוד זמרות שאני אוהב אבל איכשהו לא הגיעו למדגם (אלא בתר זמרות ליווי או אחת משלישייה)

      אהבתי

כתיבת תגובה