הנושא החם – לאן תרצו לטוס?

במדור השרביט החם  הוצע לנו לכתוב לאן אנו רוצים לטוס, אבל הניסוח בסופו של דבר היה יותר מתחכם:

לאן הייתם רוצים לטוס, מדוע עדיין לא טסתם לשם ומתי אתם חושבים שבאמת תטוסו לשם?

אתחיל דווקא במקומות אליהם כן טסתי, או אולי עוד קודם לכן:

עד גיל 25 לא יצאתי מהארץ מעולם. חופשות בחו"ל נראו כמו מנהג של אנשים עשירים ובוודאי לא של המשפחה שלי. ככל הזכור לי גם לא הרגשתי שזה משהו שחסר לי – לא היו מקומות אליהם באמת רציתי לטוס.

אני זוכר שמתישהו אחרי שכבר הכרתי את עננת ראיתי איתה תמונה של עץ סקויה ענק ואמרתי לה שהייתי רוצה לטוס לראות כזה מראה בטבע. זאת הייתה הפעם הראשונה בה  באמת חשבתי שאני רוצה לטוס לחו"ל…

אבל הטיסה הראשונה שלי לחו"ל לא הייתה למקום שאני בחרתי – בגיל 25 בערך הוצע לי לטוס לקורס ב- IBM  בלונדון על חשבון הצבא (הייתי בקבע). כמובן שהסכמתי. לא התכוננתי כמו שצריך ולא ניצלתי את ההזדמנות לביקור במקומות תיירותיים… הייתי חמישה ימים בלונדון שאת רובם ביליתי בלימודים אבל הספקתי לראות קצת מהעיר (בעיקר בשעות הערב) וזאת הייתה חוויה מאוד מיוחדת.

כשנה וחצי לאחר מכן, יצאתי לחופשה הראשונה בחיי בחו"ל. מיד לאחר שהתחתנו עננת ואני טסנו לירח דבש של שבועיים בלונדון (חזרתי למקום מוכר…) ובסקוטלנד. זאת הייתה חופשה של תפרנים – גרנו בחדרי אירוח זולים, נסענו בתחבורה ציבורית ואכלנו בעיקר אוכל מהיר, אבל מאוד נהנינו.
אחרי שבוע בלונדון נסענו באוטובוס לילה לאדינבורו ומשם לקחנו טיולים מאורגנים באוטובוס לכמה מקומות בסקוטלנד כולל לוך נס כמובן.

אחרי כשנה נוספת טסנו שוב לחו"ל… ביוזמת עננת טסנו לסנטוריני ואתונה. גם שם עדיין היינו תפרנים (למשל לא הזמנו מקומות לינה מראש אלא חיפשנו מקום זול כשהגענו) וגם שם נהנינו מאוד (פרט לזיהום האוויר הנוראי שהיה באתונה).

ואחרי עוד שנתיים בערך טסנו ל-relocation בארה"ב… כך יצא שהטיסה הרביעית בחיי לחו"ל הייתה לשנתיים וחצי בארה"ב. (כמובן שבשנתיים וחצי האלה חזרנו לביקורים בארץ).

גרנו שנה באלבני ניו יורק ושנה וחצי בארלינגטון וירג'יניה וטיילנו הרבה בארה"ב – ברכב ובטיסות. בין השאר ביקרנו במנהטן (כמובן), בוסטון, מפלי הניאגרה, וושינגטון די.סי, סן פרנסיסקו, הגראנד קניון, פארק ציון, יוסמיטי ועוד ועוד… הטיול הגדול ביותר שלנו ולמקום שעד היום נראה לי המדהים ביותר שהייתי בו היה לפארק ילוסטון.

אחרי שחזרנו לארץ התחלתי בתקופה של נסיעות עבודה רבות לחו"ל. טסתי בין השאר ללונדון, ניו יורק, ציריך, ג'נבה, פרנקפורט, שטוטגארט, סינגפור, דרום קוריאה, קוויבק סיטי , אמסטרדם, דנמרק, אוטרכט ומדריד. בחלק גדול מהמקומות האלה הייתי יותר מפעם אחת (באמסטרדם למשל ביקרתי שמונה פעמים בשנה אחת – פעמיים מהן רק ליום אחד). היה מעניין אבל כמובן לא ראיתי יותר מדי מהמקומות בהם ביקרתי. כמו בנסיעה הראשונה שלי ראיתי בעיקר מלונות ומשרדים ואת הערים ראיתי רק בשעות הערב. בחלק מהמקרים (בעיקר בקנדה ודרום קוריאה) הנסיעות כללו גם סוף שבוע כך שהיה לי קצת זמן לטייל אבל עדיין לא ראיתי יותר מדי.

כל עוד הילדים היו קטנים היה לנו קשה לנסוע סתם כך לחופשה בחו"ל. פעמיים הפקדנו את הילדים אצל סבתא (תודה סבתא!) ונסענו לחופשות קצרות במקומות בהם באמת רציתי לבקר – פעם אחת בפריז ובפעם השנייה ברומא.

כשהילדים גדלו התחלנו לנסוע איתם לחופשות בחו"ל. בפעם הראשונה זאת הייתה מעין נסיעת מבחן לתורכיה. בפעם השנייה באופן מפתיע גם לתורכיה… (מטעם העבודה של עננת).

אבל במשך השנים ביקרנו איתם בעוד מקומות בעולם – לברצלונה (הצטרפנו לטיול בר מצווה של אחיין שלי), לארצות הברית – שם היינו איתם שלוש פעמים – בפעם הראשונה בקליפורניה שם סוף סוף זכיתי לראות את עצי הסקויה בטבע (הם באמת מאוד מרשימים), בפעם השנייה בחוף המזרחי לטיול בת מצווה /שורשים של הבת ובפעם השלישית לפלורידה לטיול בר מצווה של הבן (מעבר לדיסניוורלד ויוניברסל טיילנו בעוד הרבה מקומות כולל פארק האוורגליידס שורץ היתושים).

חוץ מזה טיילנו איתם בלונדון, פראג, אמסטרדם, רומא, טוסקנה וברלין.

כל המקומות האלה (פרט לתורכיה…) היו מקומות שרציתי לבקר בהם ושמחתי מאוד לעשות זאת.

אבל (וסוף סוף אני באמת מגיע לנושא) יש לא מעט מקומות שהייתי רוצה לבקר בהם וזה עדיין לא קרה. כפי שציינתי במדור השרביט החם, אני רוצה לבקר באוסטרליה, אבל גם בניו זילנד (ואני רוצה להקדיש לכל אחד מהמקומות את הזמן הראוי לו). אני רוצה גם לבקר באלסקה (לפני הרבה שנים היה איזה תכנון עקרוני לזה שלא יצא אל הפועל) וביפן.

המשותף לכל המקומות האלה הוא שנדרש זמן יחסית ארוך כדי לבקר בהם ולכן כנראה עד היום לא תכננו חופשה כזאת.

אני מניח (ומקווה) שבסוף אגיע אליהם, אבל הסוף הזה עדיין לא נראה באופק. מקווה להגיע אליהם לפני שאצא לפנסיה… אולי פעם ארגיש שאני יכול להרשות לעצמי להקדיש את הזמן לטיולים כאלה.

יש גם כמה מקומות קרובים יותר שאשמח לבקר בהם וזה כנראה ייצא אל הפועל מהר יותר. בין המקומות האלה אני יכול להזכיר את וינה, בודפשט, ארצות יוגוסלביה לשעבר (קרואטיה, מונטנגרו, בוסניה…), קפריסין, אזורים נוספים ביוון (למשל מטאורה) ועוד.

יש גם שני מקומות קרובים יחסית שהייתי רוצה לבקר בהם אבל חושש מסיבות ביטחוניות – פטרה (אליה אולי עוד אגיע) והפירמידות במצרים (אליהן אני חושד שלא אגיע…)

וזהו בערך… שתהיה לי טיסה נעימה.

והרשומה המומלצת היא – לאן הייתם רוצים לטוס, מדוע עדיין לא טסתם לשם ומתי אתם חושבים שבאמת תטוסו לשם? – בבלוג של empiarti