הנושא החם – מתכון אחד ביום

מדור השרביט החם מציע לנו לכתוב את המתכון המועדף עלינו.

כמובן שאין דבר כזה… כלומר יש הרבה מתכונים שאני אוהב והרבה שאני מבשל, אין אחד המועדף עליי באופן מובהק יותר מהאחרים.

בילדותי אהבתי לעזור לאמא במטבח. אהבתי גם את שיעורי "כלכלת בית" בהם למדתי להכין כל מיני מאכלים. ממש חבל לי שכיום אין שיעורים כאלה בבתי הספר.

אחר כך הייתה תקופה בה לא ממש בישלתי. לכל היותר הכנתי כל מיני תבשילים מהירים קנויים.

קצת אחרי שהשתחררתי מהצבא התחלתי גם לבשל. כשגרנו בארצות הברית בשנים 1997-1999 בישלתי יותר וכשחזרנו לארץ אפילו יותר. בזמן שגרנו בארצות הברית התאהבתי בבישול הודי והרבה מהבישולים שלי היו בהשראת המטבח ההודי (אם כי לרוב בחריפות מופחתת משמעותית יחסית למקור).

כבר הרבה שנים שאני הבשלן העיקרי בבית (פרט כמובן למנות בשריות אותן אני לא מוכן לבשל…)

ב-2014 פתחתי אפילו בלוג מתכונים בתפוז ז"ל. רוב המתכונים שפרסמתי היו וריאציות שלי על מתכונים מספרים או מהרשת אבל לפחות אחד היה תבשיל שהמצאתי לגמרי בעצמי ולא היה מבוסס על שום מתכון שאני מכיר. עד היום אני מכין אותו מפעם לפעם  שני הילדים שלי אוהבים אותו (עננת פחות…)

המתכון הוא – בטטה עם אפונה וחומוס בסגנון הודי:

המצרכים הדרושים:

1 בצל קטן

1 שן שום

1 בטטה קטנה-בינונית

1 כוס גרגרי חומוס קפואים

3 כוסות אפונת גינה קפואה (עדיף לא עדינה)

קצת שמן זית

1 כפית זרעי כמון שלמים

1/2 כפית כורכום1/2 כפית כמון

1 כפית מלח

פלפל טחון טרי

קצת אבקת פלפל צ`ילי

    אופן ההכנה:

    1. קוצצים את הבצל ושן השום
    2. מקלפים את הבטטה וחותכים לקוביות קטנות (בערך בגודל של האפונים)
    3. מחממים את שמן הזית בסיר על אש גבוהה. כשהוא חם מוסיפים את זרעי הכמון השלמים ומערבבים כמה שניות
    4. מוסיפים את הבצל והשום ומטגנים תוך ערבוב על אש גבוהה עד שהבצל משחים
    5. לאחר שהבצל משחים מוסיפים את קוביות הבטטה לסיר וממשיכים לטגן תוך ערבוב עוד 2-3 דקות
    6. מוסיפים לסיר את האפונה, החומוס והתבלינים וממשיכים לטגן תוך ערבוב עוד 2-3 דקות (אין צורך להפשיר את האפונה והחומוס)
    7. מנמיכים את האש, סוגרים את הסיר ומבשלים עד שהאפונה, החומוס והבטטה חמים ורכים – כעשר דקות עד רבע שעה. מערבבים מדי פעם
    8. אם התבשיל יבש מדי מוסיפים קצת מים בזמן הבישול

    בתיאבון!

    והרשומה המומלצת היא – האם לאף של גוגול יש אף?  – בבלוג של דני קרמן

    14 תגובות על ״הנושא החם – מתכון אחד ביום״

    1. המתכון נשמע מעניין ומקורי, אבל אני חושבתשאני מו עננת פחות מתחברת אליו (ואני אישית פחות מתחברת לבישול הודי).

      אהבתי

      1. תודה
        ברור שזה לא מתאים למי שלא אוהב אוכל הודי…
        עננת אוהבת אוכל הודי אבל פחות אוהבת בטטה

        שבוע נעים עם חדשות טובות

        אהבתי

    2. אהבתי שסיפרת על היסטורית הבישולים שלך. אולי גם אני אכתוב על זה בפוסט שאפרסם למדור השרביט החם 😊 תודה על הרעיון.
      ברור שקשה לבחור מתכון אחד הכי אהוב.
      אני אוהבת אוכל הודי אבל לא מבשלת בבית ובכל מקרה בהחלט מזמינה תמיד במידת חריפות מינימלית. שאר המשפחה דווקא אוכלים חריף מאד בלי בעייה.
      רשמתי לפני את המתכון וננסה בהזדמנות. תודה רבה

      אהבתי

    3. מתכון אחד אני לא יכול לבחור מתוך מתכונים לא מעטים שפורסמו בשני הבלוגים שלי. מה עוד שרובם ככולם של התבשילים אני ממציא, אין לי סבלנות לרשום אותם, ועל כן אף פעם לא יחזרו זהים.

      כמוך גם אני אהבתי להתבונן בהורי מבשלים בילדותי. התחלתי לבשל בעצמי מאז שחרורי מצה"ל כסטודנט. למאכלים הודיים אני פחות מתחבר, כמו שאני לא מתחבר במאכלים עם תבלון כבד. מלבד מלח ופלפל, בד"כ לא מוסיף שום תבלין יבש אחר, אבל משתמש הרבה בצמחי תבלין טריים (בעדינות ולא נותן לאף תבלין ספציפי להשתלט על טעם התבשיל).

      בשונה ממך, אני מבשל כיום כשנחה עלי המוזה, הבישול הרוטיני (במיוחד בסופ"ש) נעשה על ידי זוגתי. הילדים אמנם מציינים שאוהבים את התבשילים שלי יותר מאלה שמכינה אימא שלהם, אבל הרי אי אפשר להשוות בין מי שמבשל ביום יום לבין מי שמבשל מדי פעם כשנחה עליו המוזה.

      אהבתי

      1. בגלל שכתבתי בלוג מתכונים, ניסיתי לרשום כמויות מדויקות. בדרך כלל אני לא מודד אלא מתבל ומוסיף לפי הרגש…

        ברור שאם אתה לא אוהב תיבול כבד לא תאהב את הבישול ההודי – תמיד יש בו הרבה תבלינים.

        אני באמת נכנס לפעמים לבישול יותר מדי רוטיני ואז לפעמים אני חש צורך לגוון

        תודה ושבוע נעים עם חדשות טובות

        אהבתי

    4. ואו. מעניין מאוד. בישול זאת מיומנות די בסיסית בחיים.

      אני לפני 20 שנים בתקופה שגרתי בהוסטל, למדתי לבשל, וגם אחרי הנישואים (גרושתי היתה בשלנית בזוגיות שהיתה לי), בתקופת הדיור מוגן באלונים, גם בישלתי עם המדריכות שלי, כשקיבלתי מסל שיקום שירותי דיור מוגן מחברת "אלונים", עד שגרתי עם הבוסית שלי . אז מאז ואחרי שנת 2010, איבדתי את מיומנות הבישול שלי בגדול….

      אהבתי

      1. בישול הוא אכן מיומנות בסיסית, אבל יש רמות שונות. אפשר למשל להכין אורז לבן פשוט ואפשר להכין אורז עם שלל תוספות מסובך בהרבה ובשני המקרים אתה מבשל אורז…
        אני מניח שאם תנסה לחזור לבשל תגלה שלא איבדת את המיומנות

        תודה ושבוע נעים עם חדשות טובות

        Liked by 1 person

    כתיבת תגובה