ההילולה הגדולה – סיפור חכמים לשבת ולל"ג בעומר

מעשה ברבי עקיבא ורבי אלעזר ורבי אליעזר ורבי ששון ורבי שמחה ורבי יוסף בעל הנס ורבי שמעון בעלה של רינה ורבי יהושע ורבי בוריס שהיו מסובים בבני ברק ומתכננים כיצד יגיעו להילולת רבי שמעון בר יוחאי עד שבאו תלמידיהם ואמרו להם שצה"ל הכריז על הר מירון כשטח צבאי סגור וההילולה מבוטלת.

אמר רבי עקיבא: "נער הייתי וגם זקנתי ומעולם לא פספסתי אף הילולה בהר מירון!"

הנהנו כל הרבנים בהסכמה ורבי אלעזר הוסיף מיד: "הרי אני כבן שבעים שנה ומאז גיל שלוש לא פספסתי אף הילולה של רבי שמעון בר יוחאי זי"ע אמן, אבל השנה כנראה נצטרך באמת לוותר עליה"

שאל רבי אליעזר: "אבל למה? מה שונה שנה זאת משנים עברו?"

הסתכלו עליו כל הרבנים כתרנגול בבני אדם ורבי ששון אמר: "אתה לא שומע חדשות רבי אליעזר? אתה לא יודע כי כל אזור הצפון פונה מיושביו ואויבנו המסוכנים  ימ"ש יורים לכיוון הר מירון הקדוש טילים, פצצות ואפילו מטוסים קטנים?"

ענה לו רבי אליעזר: "ודאי שאני יודע כל זאת (אולי חוץ מהמטוסים הקטנים). הלא בתוך עמי אני יושב. אבל ברור לכולם כי ביום הקדוש של ההילולה הקדושה של רבי שמעון בר יוחאי הקדוש לא יכול לקרות כלום למי שעולה להר הקדוש כי אם אויבנו (המאוד לא קדושים) ינסו לירות ביום קדוש זה רבי שמעון הקדוש בר יוחאי הקדוש בכבודו ובעצמו יעצור אותם!"

נכלמו כל הרבנים מכיוון שלא הפגינו אמונה חזקה כמו אמונתו של רבי אליעזר הקדוש והשפילו עיניהם אל כוסות התה שבידיהם. לאחר כמה דקות שאל רבי שמחה בהיסוס: "אבל מה עם מחללי השבת?"

שאל רבי יוסף בעל הנס: "מה עניין מחללי שבת לכאן? ברור שרבי שמעון בר יוחאי לא יגן על מחללי השבת, אבל אין זה נוגע אלינו כי אנחנו צאן קדושים!"
אמר רבי שמחה: "ברור שאנחנו ונשותינו ובנינו ובנותינו קדושים. אבל אולי חלילה תוסח דעתו של הקדוש רבי שמעון בר יוחאי בגלל צערו וכעסו על מחללי השבת ולרגע הוא לא ישים לב וטיל קטן אחד יחמוק מתחת לכיפת הברזל שלו ?"

הנהנו הרבנים בהבנה ורבי שמעון בעלה של רינה הוסיף: "אשתי רינה אומרת שלפעמים דעתם של הקדושים מוסחת בגלל החוטאים בעם והם כושלים בהגנה על הקדושים"

אמר רבי יהושע: "רגע אחד!  אני כבר מבולבל! הקדושים מגנים על עצמם או עלינו?"

צחק רבי בוריס ואמר: "ברור שהקדושים מגנים עלינו אבל גם ברור שאנחנו קדושים וכך יוצא שהקדושים של מעלה מגנים עלינו הקדושים של מטה!"

אמר רבי עקיבא: "ברור שהקדושים קדושים הם, גם אלה של מעלה וגם אלה של מטה, אבל יש טעם בדבריו של רבי שמחה ועלה בדעתי כי הקדוש רבי שמעון בר יוחאי הקדוש עלול לסבול מעוד הסחות דעת כמו למשל משכבי זכר, אכילת שרצים וכמובן שימוש בטלפונים לא כשרים".

הסכים איתו רבי אלעזר ואמר: "אכן לצערנו יש חוטאים רבים בעם ובגללם איננו יכולים להיות בטוחים אפילו ביום הקדוש ביותר של ל"ג בעומר!"

נאנח רבי אליעזר ואמר: "פני הדור כפני הכלב. חבל כל כך שאין ביכולתנו להיפטר מכל החוטאים במחי יד"
אמר לו רבי ששון בבהלה: "זכור מי קורא בבלוג שלנו!"

הסכימו הרבנים עם רבי ששון ורבי שמחה מיהר לתקן: "גם חוטאים גדולים יהודים הם! לכולם שמורה היכולת לחזור בתשובה שלמה ועד שיחזרו בתשובה הם יכולים להמשיך לשרת בצבא ולשלם מיסים ואנחנו נמשיך להתפלל עבורם"

אמר יוסף בעל הנס: "אכן זאת דרכו של עולם. החוטאים חוטאים ואנחנו מתפללים"

הזילו דמעה כל הרבנים ועברו לדון בשאלה כיצד יתהוללו ביום החופשי שנפל בחלקם כעת כשהם פטורים מלנסוע להילולה במירון.

מוסר השכל:  אם היו שומרים ישראל שתי שבתות, לא היה תירוץ ראוי לכל הדברים הרעים

שבת שלום וחדשות טובות סוף סוף

והרשומה המומלצת היא – אשה רכבת וכובע – בבלוג של chic

16 תגובות על ״ההילולה הגדולה – סיפור חכמים לשבת ולל"ג בעומר״

  1. הדבר החיובי היחיד בסיפור הזה הם קרטושקס (תפודים במדורה)
    כל השאר פולחן. לא אוהבת פולחנים. זה לא תורם לכלום למעט העשן שהורס את כדור הארץ.

    אהבתי

      1. הצעה לסיבה לחגוג את ל"ג בעומר.

        ערב ל"ג בעומר ה'תש"ה

        יום מותו של היטלר.

        ייתכן שהחגיגה לכבוד רבי שמעון

        בר יוחאי, זאת סבה יותר טובה לחגוג

        מאשר לכבוד מרד בר כוזיבא שהוא

        לפי מאיר שלו ז"ל, הנכבה היהודית.

        אהבתי

        1. אני זוכר שהיו שורפים בובות של היטלר במדורה אבל לא ידעתי שז היה ערב ל"ג בעומר.

          לדעתי ל"ג בעומר הוא חג מיותר…

          תודה ושבוע נעים עם חדשות טובות

          אהבתי

  2. מעולה. ועל כל זאת אפשר כבר להוסיף של"ג בעמר חוגג את אחד הבזיונות הגדולים ביותר שקרו כאן, והופך לגיבור את מי שהביא עלינו כליה ומפלה. מתי נפסיק כבר עם הפארסה הזאת?

    אהבתי

    1. נפסיק עם הפארסה הזאת ברגע שהדתיים יודו שאין אלוהים ואין "עם נבחר" ואין ניסים.

      כלומר, לעולם לא

      תודה וסוף שבוע נעים עם חדשות טובות

      Liked by 1 person

  3. מעיקרי אמונתם ""גם חוטאים גדולים יהודים הם! לכולם שמורה היכולת לחזור בתשובה שלמה ועד שיחזרו בתשובה הם יכולים להמשיך לשרת בצבא ולשלם מיסים ואנחנו נמשיך להתפלל עבורם".

    ובכל זאת יש לי הרגשה שלמרות האיסור יהיו מהם שיתגנבו לשם, כי הרי יהוה יגן עליהם מכל רע בשל מצוות קיום הילולה.

    אהבתי

    1. אני גם די בטוח שיהיו כאלה שינסו להגיע. קצת מקווה שיקרה להם משהו רע וקצת מקווה שלא.

      תודה וסוף שבוע נעים עם חדשות טובות

      אהבתי

  4. די מעניין ומשעשע. אני מגדיר את עצמי כמאמין חופשי. חי חיים די חילוניים, אבל מאמין בה'. ויש לי שותף שיש לו רב, ולומדים דברי תורה וכו'. צריך להבין את התמונה הכוללת. ואת ההשקפה של חלקים בעם שדוגלים בהשקפות עולם מנוגדות. (אני מבין גם שהפוסט הוא היתולי, והומוריסטי). קורא אחרי יום מעייף, ב 2:30 בלילה. לילה טובשבת שלום. 🙂

    אהבתי

    1. אני גדלתי בבית שהיה דתי ונסחף לאט לחילוניות. התחנכתי בבתי ספר דתיים עד כיתה י' ויש לי משפחה חרדית גדולה, אבל בשלב מסוים הפכתי לאתאיסט… אכן הסיפור הומוריסטי.

      תודה וסוף שבוע נעים ורגוע עם חדשות טובות

      אהבתי

כתיבת תגובה