הנושא החם – המכתב שלא נשלח לפוליטיקאי

במדור השרביט החם  הוצע לנו לכתוב "מכתב שלא ישלח, למי מהפוליטיקאים שמחליטים על חיינו. אפשר גם לפוליטיקאים מהעבר שכבר לא אתנו. אפשר לפוליטיקאים קיימים שהייתם שמחים לומר להם כמה מילים כדורבנות. או גם לפוליטיקאים מחו"ל, שמשפיעים על חיינו בצורה כזאת ואחרת."

התלבטתי קצת אם לכתוב ואם כן למי. אני לא באמת אוהב פוליטיקאים. אחת האמירות שאני מצטט הרבה לגביהם היא: "איך יודעים שפוליטיקאי משקר? הוא מזיז את השפתיים".

אני גם חושב שאיכות הפוליטיקאים בארץ הולכת ומדרדרת עם השנים. פעם הרבה אנשים חששו מאריק שרון שנחשב לאדם כוחני וחסר מעצורים. כשהוא באמת הגיע להיות ראש ממשלה הסתבר שהוא (לפחות לדעתי) הרבה יותר מוצלח משני ראשי הממשלה שקדמו לו (נתניהו וברק) – גם בגלל שהם היו גרועים כל כך וגם בגלל שהוא קיבל מדינה במצב כל כך גרוע שהיה קשה לדרדר אותה.

אני מניח שפוליטיקאים תמיד דאגו בעיקר לעצמם ונמשכו לפוליטיקה כדי להיות בעמדות כוח ולהאדיר את שמם אבל פעם הם ניסו לפחות להיראות גם כמי שדואגים למדינה בכלל וליישום האידאולוגיה שלהם (או של המפלגה שלהם) בפרט.

בשנים האחרונות הרבה פוליטיקאים כבר לא מנסים אפילו להסתיר את שאיפתם לכוח ותהילה. חוץ מכמובן זן חדש של פוליטיקאים שלפחות מנסים להיראות כאילו הם דואגים לא לעצמם אלא לראש הממשלה הנצחי שלנו. (כנראה בגלל שהם ראו מה קרה לפוליטיקאים באותה מפלגה שהעזו לדאוג לדברים אחרים).

אם אני כותב,  אני יכול לכתוב לאחד מאותם פוליטיקאים שאני ממש לא מזדהה איתם ובחיים לא רואה את עצמי מצביע עבורם ולהסביר לו או לה מדוע זה המצב. לחילופין אני יכול לכתוב לפוליטיקאי שאני מצביע (או יכול להצביע) למפלגה שלו ולספר לו למה אני מצביע עבורו.

מכיוון שאת המכתב לא אשלח (גם כי זה הפורמט וגם כי אין ממש טעם לשלוח מכתבים לפוליטיקאים) החלטתי לכתוב לפוליטיקאי גנרי ולהסביר לו (או לה) כיצד הוא ישפר את סיכוייו לקבל את הקול שלי.

אז אחרי שעברתי יותר מחצי רשומה, הנה המכתב הקצר:

פוליטיקאי גנרי יקר!

אני כותב לך כדי לענות על השאלה שלא שאלת: מה עלייך לעשות כדי לקבל את הקול שלי.

התשובה היא לא פשוטה אבל גם לא מסובכת. כדי שאצביע עבורך הייתי רוצה שתהייה (או תהיי)

אדם ישר והגון (או ישרה והגונה) וגם בעל יושרה והגינות שטובת המדינה חשובה לו (או לה) וגם כזה שערכיו (או ערכיה… טוב, אני מניח שהבנתם או הבנתן את הרעיון) יהיו דומים ככל האפשר לערכים שלי. כזה שמאמין בליברליות, בשוויון, בקדמה וגם בשמירה על הביטחון ועל הכלכלה.

אלה עיקרי הדברים.

אני יודע שהדרישות הראשונות שלי (ישר והגון) הן בעייתיות בשביל פוליטיקאים וזאת עוד סיבה שלא אשלח את המכתב.

בכבוד רב,

האזרח הקטן

והרשומה המומלצת היא – ניו יורק, ניו יורק – בבלוג של adiad

19 תגובות על ״הנושא החם – המכתב שלא נשלח לפוליטיקאי״

  1. כן. ערכי הפוליטיקאי הממוצע הם שלושת הכפים – כסף, כוח, כבוד. וכ' אחת היא דרישה מינימלית. שמעתי גם את ההגדרה שפוליטיקאים הם אנשים עם חורים בנשמה. מה שהציבור לפעמים אינו מבין הוא שבתי הקברות מלאים במצבות של אנשים שאין להם תחליף.

    אהבתי

    1. כפי דעתהת, פעם לפחות ניסו להיראות כאילו טובת המדינה לפניהם. עכשיו פשוט לא אכפת להם.
      אז איך אנחנו האזרחים הקטנים יכולים לשנות את המצב?
      צריך לשנות משהו יסודי בשיטה כולה, הלוואי והייתי יודעת מה…

      אהבתי

  2. תשמע, כנראה שהפוליטיקאים היו תמיד מושחתים – רק שזה לא הפריע להם להפוך לנערצים.
    לדוגמה: משה דיין, הנואף, שכנראה זיין חיילות צעירות בחסות מעמדו, גנב עתיקות – וזכה להערצה ולמחילה, לפחות עד למלחמת יום כיפור.
    אבל מעולם לא השתינו עלינו ככה מהמקפצה. מעולם לא בזזו ושדדו את הקופה הציבורית כך, לעיני כול. מעולם לא היו בקידמת הבמה פוליטיקאים כה נחותים, כה טיפשים, כל כך בהמיים, כה מלאים בהדרת עצמם ובאגו עצום, שָשים אלי מחלוקת ושיסוי העם. לדוגמה: דודי אמסלם.
    ו"בראשם אצבעוני המפקד": ביבי, מנהיג קטן ומושחת, עם רשימת הישגים קטנה ורשימה ענקית של כשלונות – שלא מהסס להרוס מדינה שלמה למען טובתו האישית.
    הייתי כותב מכתב לביבי – אבל אין מה לכתוב. העיתונים מלאים בכתבות וטורי דעה – ואת ביבי זה לא מעניין. ביידן כבר אמר לו – וביבי ממשיך. מאות אלפים כבר אמרו לו, בהפגנות נגדו – והוא שועט קדימה, כאילו כלום.

    אהבתי

    1. פעם גם פחות שמעו על השחיתות כנראה.
      היום יש הרבה דוגמאות לפוליטיקאים מהסוג שציינת – וביבי אחראי ישירות לכך כמו לפילוג ולשיסוי.

      אני מסכים אתך.

      תודה והמשך שבוע נעים

      אהבתי

  3. אתה צודק, אין טעם לכתוב להם.
    בעיניי, הסוג הגרוע ביותר של פוליטיקאים הם אלה שאני מכנה, ביני לביני, 'תולעים'. אני מניחה שאין צירך לפרט את מאפייניהם.

    אהבתי

  4. אני מסכים איתך עם המכתב והבקשה. אני תמיד הייתי שמאל מרכז. ואני חושב שנכון להיום, פוליטיקאים הגונים יש יותר בשמאל. למרות שבתקשורת מנסים לבלבל אותנו. יש גם הרבה פייק ניוז, וקשה לדעת למי להאמין.

    אהבתי

כתיבת תגובה