הנושא החם – תמונות המבטאות אתכם או את שהייתם בעברכם

מדור הנושא החם מספר על טרנד חביב בטיקטוק שמתבטא בעובדה שאנשים מצלמים סרטונים ובהם הם מבטאים את מי שהם או מי שהיו בעברם. המדור מציע השבוע  לכתוב בנושא זה פוסט – מילולי, צילומי (סטילס או וידאו קצר), או צירוף.

אני אולי לא לגמרי מבין את הכוונה פה אבל נראה לי שזה נושא די פתוח יחסית. החלטתי לנסות לספר קצת על עצמי, בליווי כמה תמונות (רובן מהרשת ולא שלי). אולי אצליח להבין יותר טוב מי אני או מי הייתי.

החלטות לחוד ומציאות לחוד… אחרי 650 מילים ו-6 תמונות הגעתי לגיל 21 🙂
אז שינית את ההחלטה שלי ואספר על עצמי פחות בפירוט וללא תמונות.

כשנולדתי ב-1967 המשפחה הייתה דתית. אבא שלי נולד למשפחה חרדית, אמא למשפחה מסורתית. מידת הדתיות של המשפחה ירדה לאיטה עד שבשלב מסוים אפשר היה לומר שאנחנו "מסורתיים" ולא "דתיים".
בכיתות א-י' למדתי בבתי ספר דתיים וכתוצאה מכך אני חושב שאני מכיר את הדת היהודית טוב יותר מהממוצע לאתאיסט חילוני.

בכיתה ח' הייתי צריך להחליט לאיזה תיכון אני הולך. ההורים כיוונו אותי ואת אחיי ואחיותיי (אני האמצעי מבין חמישה) ללמוד בתיכון "מקצועי". מסיבות לא לגמרי ברורות קסם לי ללמוד מחשבים. לא לגמרי ידעתי מה המשמעות של זה אבל זה היה נשמע לי מתאים.

יצא שכבר כ-42 שנים ברציפות אני עוסק במחשבים…
כמובן שיש תחומים רבים ושונים במחשבים וגם אצלי תחומי העיסוק השתנו במהלך השנים, אבל לפעמים אני מוצא את עצמי מקנא במי שהצליח לעסוק גם בדברים אחרים לפני, אחרי או במקביל למחשבים.

 אגב עתודה, שירתתי בסדיר 6.5 שנים, השתחררתי בדרגת סרן ועשיתי מילואים עוד כ-20 שנה. השתחררתי ממילואים בדרגת רס"נ ולמרות שלא ממש אהבתי את המילואים לפעמים אני קצת מתגעגע.

אני בזוגיות עם עננת כבר 34 שנים, מתוכם אנחנו נשואים קצת יותר מ-30 שנה. בזכותה יש לנו בבית חתולים חלק גדול מאוד מ-34 השנים האלה. אני אוהב גם כלבים, אבל תמיד יש לנו רק חתולים.

ב-1997 עננת ואני נסענו ל- RELOCATION   בארה"ב לעבודה על באג 2000. גרנו שם כשנתיים וחצי, מתוכן שנה באולבני ניו-יורק ושאר הזמן בארלינגטון וירג'יניה.  הייתה תקופה מאוד מעשירה במהלכה טיילנו הרבה, נחשפנו לתרבות אחרת ושיפרתי את האנגלית שלי. בזכות התקופה הזאת אני יודע לבטא את שם המדינה מסצו'סטס אותו לא הצלחתי לבטא קודם לכן…

מארה"ב חזרנו לארץ קצת יותר אנשים ממה שיצאנו – הבת שלנו נולדה שם. בארץ נולד הבן.
מאז שחזרנו מארה"ב אנחנו גרים בכפר סבא ודי אוהבים את העיר. לפני הנסיעה לשם הספקתי לגור בפרדס כץ (עד גיל 3…), בת ים, ירושלים, בני ברק, גבעתיים, רמת גן ומודיעין.

ב-15 השנים הראשונות אחרי שחזרנו מארה"ב עבדתי בכמה חברות הייטק שעבדו בעיקר מול לקוחות בחו"ל. בתקופה הזאת נסעתי לא מעט לחו"ל במסגרת העבודה והספקתי לבקר בין היתר בארה"ב, קנדה, שוויץ, גרמניה, ספרד, הולנד, אנגליה, סינגפור ודרום קוריאה.
הספק מרשים בהתחשב בכך שכשטסנו לארה"ב זאת הייתה המדינה השלישית בה ביקרתי אי פעם.

אבל מאז 2015 אני עובד בחברה שכל עסקיה בישראל בלבד ונסיעות העסקים שלי הן רק לתל-אביב.

מה עוד? אני אוהב לקרוא (הספר שאני קורא כרגע הוא the eye of the world – הספר הראשון בסדרת "כישור הזמן"), במוזיקה אני אוהב בעיקר רוק קלאסי ובעיקר את דיוויד בואי (אבל עוד רבים אחרים) ואני אוהב את המשפחה שלי.

יש עוד הרבה דברים שאני יכול לספר על עצמי, אבל אסתפק בזה. מי שקורא בבלוג שלי ודאי נתקל בעוד מידע (בעיקר ברשומות של הנושא החם…)

והרשומה המומלצת היא  – תמונות המבטאות אתכם או שהייתם בעברכם – בבלוג של adiad

20 תגובות על ״הנושא החם – תמונות המבטאות אתכם או את שהייתם בעברכם״

  1. נעים להכיר : ) אין על מסצ'וסטס ארלינגטון, אולבני המרשימה שהיא הבירה , למעט מיאמי ופלורידה ראיתי את כל המדינות +מקסיקו. ויש עוד המון.
    בשנה שנולדת חזרתי מארה"ב בגלל ששת הימים. ביליתי במאונט סיני הוספיטל שנתיים כמעט.
    העיקר שאתה כאן, ממשיך לקרוא ונהנה מכל רגע כמעט.
    בתקווה שהחטופים יחזרו מיד ויבוא עלינו השלום.

    אהבתי

    1. יפה שראית את כל המדינות. למרות שגרתי שנתיים וחצי בארה"ב וגם ביקרתי בה בטיולים אני רחוק מזה.
      המדינה שעדיין לא ביקרתי בה ואני רוצה להגיע אליה היא אלסקה…

      אני לא חושב שאני "נהנה מכל רגע " 🙂

      מצטרף לתקווה

      תודה ושבוע נעים

      אהבתי

  2. אף פעם לא ממש הבנתי את הקטע של תיכון ״מקצועי״ במיוחד במצב שבעצם מדובר על בגרות מלאה לכל דבר, ולא לימוד מקצוע פרקטי. בתיכון השכונתי שלנו היתה כיתה כזו, אבל גם כיתות לבגרות חלקית (שאין לי מושג למה היא היתה טובה) וכיתה ללא בגרות (לכאלו שכנראה רצו לסיים 12 שנות לימוד) שבה למדו מקצועות כמו ספרות שנשמעו לי ככאלו שמתאימים ללימוד ״מקצועי״.

    אהבתי

    1. אני חושב שכשההורים שלי עודדו אותנו לבחור בתיכון "מקצועי" הם היו במושגים של התיכונים שהיו להם. למעשה שני התיכונים בהם למדתי קראו לעצמם "טכנולוגיים" וחומר הלימוד שהיה שם היה בדיוק כמו של תיכון "עיוני" בתוספת המחשבים. הבן שלי למד בתיכון "עיוני" רגיל אבל הרחיב במחשבים ולמעשה למד בערך כמוני.

      תודה ושבוע נעים

      אהבתי

  3. תודה שסיפרת על עצמך. גם אם בלי תמונות ובפחות מ-650 מילים. שמחתי לגלות שחלק ניכר ממה שסיפרת כבר ידעתי עליך. מרגישה שאנחנו די מכירים, למרות שלכאורה אנחנו לא.

    אהבתי

  4. אני חושבת שאם היית משאיר את 650 המילים ומוסיף עוד 1000, גם היה מעניין לקרוא ולדעת יותר עליך…
    בזכותך (או בעצם בגללך) ניסיתי כעת לומר בקול רם מסצו'סטס – ולדאבוני נשמעתי מצחיקה לעצמי, אז ויתרתי 😉

    אהבתי

    1. יכולתי לפרסם את זה ב- 3 או 4 רשומות בהמשכים שיהוו בסיס לאוטוביוגרפיה שלי 🙂
      מסצ'וסטס הייתה לי מאוד קשה לפני החיים בארה"ב. שלא לדבר על העיר schenectady שליד אולבני, עליה שמעתי רק לפני שנסעתי. מעשה קל לבטא את השם, אבל קשה לקרוא אותו…

      תודה ושבוע נעים

      אהבתי

      1. אל תהיה עצוב. גם משום שלא כולם קראו את כל שכתבת בעבר או זוכרים. וגם משום שזו הייתה הזדמנות עבורך לרכז את "תולדותך" ברשומה אחת. גם אני עשיתי זאת בעבר ברשומה מסוג זה ואפילו צירפתי לה כמה תמונות לטקסט וכשבא רצון מלפני, אני ממשיך לשחרר לשם עוד תמונה. וגם אם לא כולם רואים את העדכונים (אם יש כאלה בכלל), אולי יהיה לזה ערך לעת בו זכרוני ישתבש 😀

        אהבתי

  5. תפסת את תשומת לבי כשציינת שגרת ברמת גן וגבעתיים אבל לגמרי-לגמרי קנית אותי כשציינת את מחזור כישור הזמן. אני ממש אוהבת את הסדרה!

    בשנת 2020, כשהקורונה הכתה חזק, החלטתי סופסוף לקרוא את כל ספרי הסדרה (התחלתי בשנותי בתיכון, אבל אז הסדרה עוד לא הושלמה והספקתי לקרוא רק את 22 הספרים שביו זמינים בעברית).

    לקח לי בערך שנה אבל בסוף, סיימתי את כל עשרים ושמונת ספרי הסדרה בעברית!
    לא יודעת אם זה התכנון שלך, אבל אם כן, זה לגמרי שווה את זה.

    אהבתי

    1. גרתי ברמת גן, גבעתיים ובני ברק כי הייתי צריך להיות קרוב לשלישות…
      רק התחלתי את הסדרה – אני בספר הראשון, אבל באנגלית אז זה שווה ערך לספר השני בעברית. נראה לי שבסופו של דבר אקרא את כולם, אבל זה ייקח זמן. כנראה לא אעשה זאת ברצף.

      כל הכבוד לך שקראת את כל הסדרה

      תודה והמשך שבוע נעים

      אהבתי

כתיבת תגובה