הנושא החם – ימי הרדיו ועימות בין זמרים

במדור השרביט החם  הוצע לנו לכתוב על עימותים בין זמרים כשהדוגמאות שם היו קליף ריצ'ארדס מול אלוויס פרסלי, החיפושיות מול האבנים המתגלגלות, יהורם גאון מול אריק איינשטיין, שושנה דמארי מול יפה ירקוני ועופרה חזה מול ירדנה ארזי.

ההצעה היותר ספציפית הייתה לכתוב מי היה המוזיקאי המועדף עלינו מבין הצמדים המוזכרים ואם היינו מעמידים  כיום 2 זמרים/זמרות האחד מול השני, את מי היינו מעדיפים.

אתחיל בלצטט את תחילת המשפט הראשון במדור- " הותיקים כאן ודאי זוכרים שבשנות ה60 של המאה הקודמת…"  אז זהו שאני פחות ותיק – כיליד 67 אני לא זוכר את תכניות הרדיו שטליק מציין במדור.

אמשיך בלציין שלדעתי ברוב המקרים המוזכרים במדור (אם לא בכולם) העימותים לא היו בין הזמרים אלא בין המעריצים שלהם…

ומכאן אעבור באמת לנושא. לפי הסדר:

קליף ריצ'ארדס מול אלוויס פרסלי: אני יודע שהיו עימותים כאלה בין המעריצים, אבל זה היה הרבה לפני זמני. אני לא ממש מכיר שירים של קליף ריצ'ארדס. לאלוויס יש כמה שירים שאני מחבב  למרות שרובם נראים לי יותר מדי קיטש.

אחד מאלה שאני מחבב הוא suspicious minds:

את החיפושיות (כלומר Beatles)  הכרתי כבר מגיל צעיר. הן אחת הלהקות המפורסמות ביותר בעולם ותמיד אפשר לשמוע שירים שלהם ברדיו. כשפגשתי את עננת – שמאוד אוהבת אותם – למדתי להכיר את הלהקה הרבה יותר טוב ולאהוב הרבה מהשירים שלהם.

אחד מאלה שאני אוהב במיוחד (מהקצת פחות מוכרים שלהם) הוא hey bulldog:

את האבנים המתגלגלות (Rolling Stones) גם הכרתי הרבה שנים וגם יש לא מעט שירים שלהם שאני אוהב, אם כי אם הייתי צריך לבחור בחיפושיות או באבנים המתגלגלות הייתי מעדיף את החיפושיות. מזל שלא חייבים לבחור…

אחד השירים של האבנים המתגלגלות שאני אוהב הוא jumpin' jack flash:

את השירים של יהורם גאון אני לא אוהב כלל. לא ידעתי שהייתה יריבות כלשהי בינו לבין אריק איינשטיין, אבל ברור שאם אני צריך לבחור ביניהם אבחר חד משמעית באיינשטיין שיש לו הרבה שירים שאני אוהב. כבר הזכרתי בעבר את שני השירים המאוד אהובים עליי שלו – "עטור מצחך" ו- "פראג" אבל כאן אביא שיר אחר שלו שאני אוהב לא פחות – אני ואתה (נשנה את העולם):

את שושנה דמארי ויפה ירקוני מעולם לא אהבתי. אני חושב ששתיהן ידעו לשיר יפה אבל את השירים שלהן לא אהבתי. אם הייתי צריך לבחור ביניהן הייתי כנראה בוחר את שושנה דמארי בזכות התכשיטים המעניינים והסגנון.  (התמונה מויקיפדיה)

נשארו לי רק עופרה חזה וירדנה ארזי – הצמד היחיד מהרשימה שהכרתי בזמן אמת את היריבות בין המעריצים (בעיקר המעריצות) שלהן.

כמו במקרה של שושנה דמארי ויפה ירקוני אני לא באמת אוהב את השירים של אף אחת מהן.

אני חושב שעופרה חזה הייתה זמרת מוכשרת יותר ומאוד חבל שמתה בגיל צעיר אבל לירדנה ארזי יש לי כמעט קשר אישי – אחיה היה מרכז השכבה שלי בתיכון בכיתה י"ב וכך זכיתי פעם אחת בכבוד הגדול של ללטף את הכלב של ירדנה ארזי כאשר הוא שמר עליו והביא אותו לבית הספר בהזדמנות.

וביתר רצינות – למרות שאני לא אוהב את השירים של שתיהן, אני כן מחבב כמה שירים של להקת שוקולד מנטה מסטיק בו הייתה ירדנה ארזי חברה.

השיר שלהן שאני הכי אוהב הוא לא בדיוק שלהן אלא יותר של מתי כספי… "נח":

והרשומה המומלצת היא – הנמלה והצלצל – בבלוג של אורי רוזנברג

14 תגובות על ״הנושא החם – ימי הרדיו ועימות בין זמרים״

  1. הכל מתחיל ומסתיים בטעם אישי 😀
    ולאלה שמתעניינים רק בחומרים של "ימינו" ולאלו של "פעם" – אני מאוד ממליץ להאזין בסופי שבוע "לכאן 88" שמעלפים אותי ברצף שירים "60 -90 – 60"

    אהבתי

    1. על טעם ועל ריח אין להתווכח 🙂

      אני בהחלט נוהג להאזין ל-88 בסופי שבוע (בעיקר בשבת) ומרוב המוזיקה שם נהנה.

      תודה ושבוע נעים 🙂

      אהבתי

  2. גם אני לא מכירה את תכניות הרדיו שטליק הזכיר אבל כילידת 1959 אני בהחלט מכירה את כל האמנים ואת רוב שיריהם. את העימותים ביניהם לא ממש הכרתי, פחות התעניינתי בכאלה, ונראה לי שאתה צודק שרוב העימותים היו כנראה בין המעריצים לבין עצמם. אני אישית מעולם לא "הערצתי" אמנים אבל היו כאלה שאהבתי מאד. את קליף ואת אלוויס הכרתי פחות כי הם באמת היו לפני זמני אבל בדיעבד חלק מהשירים של שניהם ערבים לאזני. לאלוויס יש פשוט קול עשיר קטיפתי ומהמם. את החיפושיות דווקא למדתי להכיר ולאהוב הרבה אחרי שכבר התפרקו, ויש הרבה שירים של הרולינג סטונס שאני מכירה ואוהבת.
    את אריק איינשטיין תמיד אהבתי והיום יותר מתמיד, אבל על יהורם גאון היה לי סוג של "קראש" כשהייתי ממש קטנה (וראיתי אותו במחזמר 'קזבלן' – על הבמה, הרבה לפני הסרט). זה עבר לי מהר מאד.
    את שירי יפה ירקוני שמעו אצלי בבית כל הזמן וגם היה לי תקליט ילדים שלה "עגלה עם סוסה" שהיווה חלק מהבסיס של שירי ילדים שאני שרה לנכדים עד היום. את שושנה דמארי הכרתי רק דרך הרדיו, ודווקא מצאו חן בעיני השירים שלה.
    אין לי מושג איך התחיל העימות בין עופרה חזה לירדנה ארזי (או בין המעריצים/ות שלהן) אבל לטעמי הן מאד שונות זו מזו ולכל אחת מהן איכויות לא מבוטלות משלה.

    אהבתי

    1. טוב שלא "הערצת" אמנים. אני גם טוען שאני לא אבל יש הרומזים שאני מעריץ את דיוויד בואי. אני חושב שאני רק אוהב אותו מאוד…
      אני מסכים שעופרה חזה וירדנה ארזי שונות זו מזו, אבל נראה לי שגם כך כל שאר הצמדים שהוצגו.

      תודה על התגובה המושקעת ושבוע נעים 🙂

      Liked by 1 person

  3. בעקבות התזכורת לעימות בין מעריצי אלביס למעריצי קלוף ריצ'ארד. השיר שעלה לי לראש הוא Power to All Our Friends:

    והייתי מוסיף עוד עימות ידוע בין מעריצי הביטלס:
    ג'ון או פול?

    אהבתי

    1. כמו שכתבתי אני לא באמת מכיר שירים של ריצ'ארדס אז תודה על ההיכרות עם השיר החביב הזה.

      היריבות בין מעריצי ג'ון ופול אכן מפורסמת אבל במקרה הזה הייתה יריבות גם ביניהם עצמם ולא רק בין המעריצים…

      תודה ושבוע נעים 🙂

      אהבתי

כתיבת תגובה