הנושא החם – משפחתי וחיות אחרות במלחמה

מדור הנושא החם ממשיך באופן טבעי לעסוק במלחמה.

הנושא השבוע הוא  איך אנו מתמודדים בימים אלה של המלחמה וספציפית איך חיות המחמד שלנו מתמודדות.

תודה לקנקן על העלאת הנושא.

כידוע למי שמכיר אותי ו/או קורא בבלוג שלי, יש לנו שני חתולים.

חתולים, בניגוד לכלבים, לא ממש משתפים פעולה כשרוצים שהם יבואו למקום כלשהו.

לנו אין ממ"ד בדירה. יש מקלט בבניין – שנבנה הרבה שנים לפני שמישהו חשב שיכול להיות איום בירי טילים על המדינה – אבל אנחנו גרים בקומה שביעית ולא פשוט להגיע ממנה למקלט ברגל תוך דקה וחצי (זמן ההתרעה אצלנו), אז כשיש אזעקה אנחנו יוצאים לחדר המדרגות ויורדים קומה אחת.

לקחת את החתולים בזמן אזעקה לחדר המדרגות זה לא ממש אפשרי – אי אפשר לקחת אותם וגם אם היה אפשרי לא היינו יכולים להחזיק אותם אתנו בחדר המדרגות בלי שישתוללו ויברחו.

אז מחוסר ברירה אנחנו משאירים אותם בתוך הדירה.

אני לא רצה לחשוב מה יקרה אם חלילה באמת תהיה פגיעה בדירה… מהרבה בחינות אבל גם מבחינת החתולים.

למזלנו אנחנו במקום יחסית בטוח כרגע – עד כה היו 3.5 אזעקות אצלנו מאז ה-7.10 (החצי הייתה אזעקה באפליקציה של פיקוד העורף אך לא בחוץ).אני מניח שאם היינו חיים באזור עם יותר אזעקות היינו מקפידים על דירה עם ממ"ד ולפחות מנסים להכניס את החתולים לשם יחד אתנו.

יש לי סיפור יותר מרגש על בעלי חיים במלחמה הזאת… אחי ומשפחתו גרים באשקלון. בבוקר ה-7.10 גיסתי יצאה לרכיבת אופניים עם אחת הכלבות שלהם באזור גברעם. אף אחד לא חשב שיש בזה משהו מסוכן…

כשהתחילו מטחי הטילים באזור הכלבה – שגם ככה היא חרדתית – ברחה בהיסטריה ונעלמה. גיסתי חיפשה אותה עד שהמשטרה גירשה אותה הביתה (את גיסתי).

מאז הם פרסמו בכל מקום אפשרי תמונות של הכלבה וסימני זיהוי.

איכשהו זה עבד… ביום שישי בערב – כמעט שלושה שבועות אחרי שנעלמה –  זוג אנשים טובים ראו אותה על הכביש בשדרות, רדפו אחריה לאורך 7 ק"מ (!) עד שהצליחו בסבלנות רבה לגרום לכלבה החששנית להרשות להם להתקרב אליה. הם זיהו אותה לפי הפרסומים, התקשרו לגיסתי שבעזרת חבר שהסכים להסיע אותה מאשקלון לשדרות, בזמן אזעקות ומטחי טילים – הגיעה להחזיר אותה הביתה לאשקלון.

רזה, מלוכלכת ומלאה הפרעושים וקרציות אבל בבית.

הלוואי שיהיו עוד הרבה סופים טובים כאלה.

שבוע רגוע לכולנו ובשורות טובות.

והרשומה המומלצת היא  – הפארק הלאומי ילוסטון – בבלוג של adiad

19 תגובות על ״הנושא החם – משפחתי וחיות אחרות במלחמה״

  1. לא פשוט בכלל. גם לי יש חברים באשקלון . 2 בכסא גלגלים + כלב. הילדים בכפר עזה. כולם בסדר. ניסיתי למצוא להם מקום לריענון . עד שנמצא החליטו להישאר בבית יש להם ממד למזלם.
    לא פשוט. הם גרים במקלט. מטורף. הכל בגלל 1 שילך.
    גם הכלבה שלי שלרוב שקטה. זו פעם ראשונה שלא מוצאת מקום באזעקות. לא פשוט בכלל. היא שומעת את האזעקה עוד לפני. הזוי לאן שהגענו.

    אהבתי

  2. תודה עלן ההפניה לרשומה שלי, ואני שמחה לקרוא את הסיפור על הכלבה (אבל עד כמה שידוע לי יש כמה סיפורים דומים כי יש הרבה אנשים שעוסקים בהצלת בעלי חיים מהיישובים השונים).

    לגבי החתולים: בזמנו יצא לי לשוחח עם הוטרינרית של החתולים שלי על זה, והיא אמרה שעדיף לעזוב אותם לנפשם וללכת להגן על עצמי, כי אם משהו חלילה יקרה, עדיף שאתם תהיו בטוחים ותוכלו לעזור להם.

    ונשמע לי מוזר לשמוע שהיו לכם מעט אזעקות, כי שמעתי על הרבה מאוד התראות לאזעקות בשרון. לנו לעומת זאת יש לא מעט – ובימים האחרונים יש לנו שיים או שלוש אזעקות ביום.

    אהבתי

    1. תודה לך
      יכול להיות באמת שגם אם היה לנו ממ"ד היינו מוותרים על הכנסת החתולים אליו…

      היו לא מעט אזעקות בערים קרובות אלינו אבל אצלנו פחות.

      שבוע רגוע!

      אהבתי

  3. איזה סוף שמח לסיפור ממש מלחיץ. מזל שאנשים טובים מצאו את הכלבה ודאגו להחזירה לבעליה. יש כל כך הרבה אנשים טובים וזה כל כך משמח.
    אנחנו לא טורחים לקחת את החתולים איתנו לממ"ד (שהוא במרתף הבית ולכן בעצם מקלט). יש לנו דקה וחצי לרדת קומה (אם אנחנו בסלון) או שתי קומות (אם אנחנו בחדר השינה) וזה לא מספיק כדי לחפש היכן הם בבית, להרים אותם (ולקוות שלא יתנגדו) ולהגיע בזמן לממ"ד. גם אצלנו אין כמעט אזעקות (בינתיים – לא ברור שזה ימשיך כך)

    אהבתי

    1. התגלו הרבה אנשים טובים ואפילו גיבורים בשבועות האחרונים. חבל שאנחנו צריכים אותם אבל זה בהחלט משמח.

      ייתכן שבאמת גם אם היה לנו ממ"ד לא היינו מנסים להכניס את החתולים… אבל אני לא באמת יודע.

      תודה ושבוע רגוע

      Liked by 1 person

  4. אני חושב איזה מזל שאין לנו כרגע לא כלבים ולא חתולים. הכלבה שלנו "בובה" הייתה היסטרית אפילו לשמע סירנה של כוחות הביטחון וכמובן לסירנות של ימי הזיכרון, לזיקוקים של יום העצמאות ושל זיקוקי החתונות והיריות בכפר הערבי השכן.
    בטלוויזיה צלמו לא מעט כלבים אבודים משוטטים, שנראים איום ונורא (במראה שתארת כיצד נראתה הכלבה שלכם כשמצאו אותה) ושלא מצאו את בעליהם עד עצם היום הזה.

    חתולים, כפי שאתה מתאר הם משהו אחר, אבל אומרים שיש להם תשע נשמות 🙂

    אהבתי

    1. בזה שאין לכם כרגע כלבים ו/או חתולים יש משהו חיובי אבל גם משהו עצוב

      הכלבים המסכנים האלה באמת מאוד מסכנים.

      חתולים גם יכולים להיות היסטריים.

      תודה ושבוע רגוע לבני אדם ולבעלי החיים

      אהבתי

  5. ואו. איזה סיפור נדיר עם סוף טוב!. בקשר לפגיעות טילים בבניינים בישראל והמרכז, זה באמת מפחיד, כי הטילים כבר פגעו בבניינים, ובנס (לפי מה שאני יודע) לא היו הרוגים. סומך על כיפת ברזל. זהו בערך.

    אהבתי

    1. אכן מזל שהסוף היה טוב…
      לצערי אי אפשר למנוע הרוגים, רק לצמצם. אבל מספר ההרוגים הנוכחי הוא מזעזע (לא מטילים… אבל…)

      תודה ושבוע רגוע ובטוח

      אהבתי

כתיבת תגובה