הנושא החם – מלחמת חרבות ברזל

מדור הנושא החם מבקש מאתנו לשתף רגשות, תחושות ומחשבות בקשר למלחמה הנוכחית הנקראת רשמית "חרבות ברזל" אבל ידועה יותר בשם "מלחמת שמחת תורה".

כל הכבוד לטליק שהציע את הנושא. אני לא הייתי מסוגל (ואכן לא עשיתי זאת).

כמו הרבה אנשים במדינה התעוררנו בשבת של שמחת תורה מאזעקות בשש וחצי. יצאנו לחדר המדרגות (גרים בקומה 7 ללא ממ"ד) ופגשנו שכנים מבולבלים וחרדים.

אבל אף אחד לא הצליח לשער את גודל האסון. וברור שכך כי האסון הזה הוא בלתי נתפש וגם אחרי שראיתי את התמונות (הפחות קשות) ושמעתי את העדויות עדיין קשה לי להאמין שדבר כזה נורא קרה באמת במדינה שלנו.

אני זוכר שראיתי בבוקר יום שבת סרטון המראה את מחבלי החמאס בשדרות ולא האמנתי למראה עיניי. הבנתי שזה לא מזויף אבל לא האמנתי שדבר כזה יכול לקרות במדינה שלנו.

כמה ימים הייתי מאוד מוטרד בשאלה איפה היה הצבא, איפה היה חיל האוויר, איך לא עצרו אותם מיד בגדר.

אחרי שקראתי עוד ועוד סיפורים ועדויות אני נוטה יותר להבין שהצבא (כולל חיל האוויר) כן הגיבו מהר, אבל לא היו מספיק כוחות כדי להתמודד עם כמות המחבלים העצומה שחדרה לישראל.

קראתי הרבה סיפורי גבורה מדהימים. אפילו אם הם מוגזמים ורק חלק קטן מהם נכון זה עדיין מדהים.

ללא ספק היה פה כישלון מודיעיני ענק.

אבל מה עם הממשלה שלנו? בהתחלה לפחות היא לא ממש תפקדה. גם כעת התפקוד לא מדהים לדעתי. אולי זה קשור לאמון המועט עד לא קיים שיש לי בנתניהו אבל בימים אלה נראה שיש יותר שותפים לדעתי על ראש הממשלה הנצחי שלנו, מר ביטחון המושלם שלא עשה מספיק ולא מדבר מספיק או לפחות לא לעניין. למה אנחנו צריכים לשמוע נאומים מרגשים מנשיא ארה"ב וראש עיריית ניו יורק ולא מהמנהיגות שלנו?

הייתי רק ילד קטן (בן 6) במלחמת יום כיפור ואני לא יודע לומר אם ההנהגה הייתה אז מוצלחת יותר (שמעתי לא מעט עדויות שלא ממש) אבל אני בטוח שבעידן הנוכחי – "עידן המידע" אנחנו אמורים לשמוע יותר מהצד שלנו. שמעתי שבנט עושה הסברה לא רעה, לא שמעתי הרבה על מסבירים רשמיים.

אולי הציפיות שלי מוגזמות, אבל הן קיימות…

לפחות שרת ההסברה שלנו התפטרה… מקווה שעוד כמה שרים ילכו בעקבותיה. אני לא אופטימי בנושא הזה.

אני די משוכנע שנתניהו לא יתפטר מיוזמתו. הוא כנראה מאמין שתפקיד ראש הממשלה הוא שלו לנצח (זוכרים שבזמן ממשלת בנט-לפיד חברי הליכוד המשיכו בעקשנות לקרוא לנתניהו "ראש הממשלה"?)

ויותר מההנהגה הלא מוצלחת שלנו אני נחרד מהתבטאויות של כמה ממעריציה העיוורים – זה שטען ששקמה ברסלר היא דעאש, זה שאמר שחטופות בעזה הן מהמפגינים בקפלן וכעת הן נהנות מסקס פרוע בעזה, כל אלה שמאשימים את "השמאל" בטרגדיה הנוראית וכל שאר שטופי המוח שממשיכים להסית ולשסע את החברה הישראלית בחלוקה ברורה של  "בעד ביבי" או נגדו.

מה יקרה הלאה? אני באמת לא יודע. כמו לכולם גם לי יש חרדות. אני כותב את הרשומה בשבת בערב ואולי עד שהיא תפורסם בראשון בבוקר יהיו התפתחויות משמעותיות. אולי לא. אני מקווה שאם יהיו הן יהיו לטובתנו.

נקווה לטוב.

שבוע רגוע לכולנו ובשורות טובות.

והרשומה המומלצת היא  – מלחמה – שלב ההיערכות – בבלוג "עמדת תצפית"

25 תגובות על ״הנושא החם – מלחמת חרבות ברזל״

  1. הנאשם החלאה הזה, עם כל כך הרבה דם על הידיים, לקח מדינה שלמה כבת ערובה ועד שכולנו לא נמות הוא לא יפסיק.
    ואישתו המטורפת, שבגללה התעכבה כניסת אנשים הגיוניים לממשלה
    ועדיין הם לא עושים כלום! מה הוא עשה? נאם נאום ריק מתוכן על "אני ואני ואני" ביום שישי בערב? בא ללחוץ ידיים לכמה חיילים ששרדו תופת ועכשיו הוא שולח אותם לעזה, לתופת נוסף?
    ראש ממשלה עאלק. יצור נאלח, אפס מאופס, חסר לב ומצפון.
    שלח את הצבא לאבטח את המתנחבלים שעשו הפגנת כוח בחווארה. ועדין הוא לא מחזיק אותם – הם מנסים לייצר חזית נוספת בשטחים!!! עדר מטורפים מושחתים גנבים ומשיחיים!

    אהבתי

    1. סליחה עננת, אבל זה לא רק שההצטרפות של גנץ ואייזנקוט התעכבה – המטרופקה שרה עכשיו מתנגדת לזה שליברמן עם כל הניסיון שלו ייכנס לממשלת החירום! בן כספית (שכנראה מודע מאוד למה שקורה מאחורי הקלעים של המשפחה המטורללת שהשתלטה לנו על המדינה) גם כתב על זה במכה מהפסקאות של הטור הנוכחי שלו:
      https://www.maariv.co.il/journalists/Article-1044917

      היא יושבת לה בדירת מסתוריון בתל אביב שסיפק לה חבר מיליארדרד של בני הזוג ומנהלת שם מבחינתה את המצב. והמצב הוא כמובן לא המלחמה אלא את מכונת הרעל שנועדה ללכלך על כל העולם ואישתו כאשמים.

      שמעת גם על מנהלת הלשכה שלה (ותחשבי על הקטע ההזוי שהמדינה מממנת למטרופקה הזו לשכה) ששחררה פוסטים של הסתה נגד השמאל כי אנשים אשכרה דורשים ועדת חקירה למה שקרה פה?

      אהבתי

        1. זה מטורלל לחלוטין ששני אנשים חסרי ניסיון ולא יציבים נפשית קובעים מדיניות למרות שהם לא נבחרו לכך. למרות שהמעריצים של ביבי כמובן גם מעריצים את היל״ז והמטרופקה המצווחת.

          אהבתי

    2. כמו שאת יודעת, אני משתמש במילים יותר מתונות ממך, אבל שנינו מסכימים שהוא צריך לעזוב אותנו הוא הרס יותר מדי.

      לצערי יש רבים שחושבים אחרת

      אהבתי

  2. כפי שכתבתי לאחרים, עולה השאלה עד כמה נתניהו אכן יצליח לשמור על כסא ראש הממשלה אחרי מה שקרה פה. זה כמובן תלוי בעד כמה המעריצים העיוורים שלו ימשיכו לבחור בו גם אחרי הפגיעה שלהם…

    אהבתי

  3. אני מלא על כל אלו שציינת בפוסט, עד קרוב ליאוש. מקווה שאני בכל זאת טועה.
    על הכישלון המודיעיני, אחד המומחים שהתראיינו בטלוויזיה (שכחתי את שמו) טוען שלמעשה כל מערכת מודיעין שבויה בקונספציות של המערכת המדינית המשפיעה על פרשנות/או אי פרשנות נכונה של איסוף המידע על ידי מערכת המודיעין עצמה.
    ביבי מכחיש שהמודיעין המצרי שלח התרעה על מה שעומד לקרות ביממה הקרובה לפלישת חמאס. בוא נאמר שאני מטיל ספק רב בהכחשתו. לכשיסתיים הסיוט הזה שהוביל אותנו אליו, הוא וודאי יעשה הכל (בעזרת 64 נאמניו הקואליציוניים), כנגד מינוי ועדת חקירה ממלכתית. אבל אם תתקיים, אני משוכנע הרבה מהסירחנות שייחשפו יהממו את כולם. לצערי, על פי ניסיון "ועדת אגרנט" (שהייתה ועדה ממלכתית) למלחמת יום הכיפורים שהאשדימה את המערכת הצבאית ואף לא אחד מהמדינאים, אני לא אופטימי. דיין שהיה למעשה ראש האשמים במה שקרה במלחמת יום הכיפורים, מונה לשר הביטחון בממשלת הליכוד של בגין.
    לדעתי עיסוקו העיקרי של הביבי הוא כיצד להציל את עורו והצלת המדינה היא כבר מזמן בעלת חשיבות משנית. לדעתי הוא צירף את גנץ ואייזנקוט רק כאמצעי לדילול האחריות שלו למחדל ולמעשה המעמד שלהם הוא במקרה הטוב כיועצים בלבד. לפיד וליברמן כבר הבינו את זה, אבל לצערי כנראה לא העם.
    הלוואי שנדע זמנים טובים יותר במהרה.

    אהבתי

    1. לצערי אני מסכים עם רוב מה שכתבת. ברור שיש אחריות ואפילו גדולה גם לגופי המודיעין אבל עיקר האחריות על ראש הממשלה הכושל שלנו שאיכשהו יוצא נקי ושוב ושוב – תמיד יש לו את מי להאשים (בדרך כלל אותי ואותך)

      תודה, מצטרף לתקווה

      אהבתי

  4. גם לדעתי "חרבות ברזל" לא יתפוס. מלחמת אוקטובר 23 או "שמחת תורה" (איזה נורא זה, מלחמה ושמחה באותו שם) יותר הגיוני. אסון בלתי נתפס, בלתי נסבל.
    כמו שאתה רואה בעצמך, אני לא מסוגלת לכתוב "על המצב" או להשתתף בשיחות בבלוגיה בנושא זה. אני מסוגלת רק לכתוב את התחושות שלי. אני ממעיטה גם לצפות בתמונות וסרטוני הזוועות (מספיק לשמוע מה יש שם בלי לראות) וגם ממעיטה בלהתעדכן בכל ההשמצות והקונספירציות. זה הכל מוריד שנים מחיינו, לדעתי, ולא תורם ולא מפחית את אי הוודאות שממילא שורר.
    ממה שאני מבינה המדינה עדיין לא מתפקדת. לא לטובת החיילים ולא לטובת האזרחים. אוסף של אפסים. הקיסר בחרדות אבל רק לגבי מה שזה עשה ויעשה לו עצמו. מה יהיה עלינו?

    אהבתי

    1. אני חושב שיעברו עוד הרבה שנים עד שנוכל לשמוח בשמחת תורה 😦
      גם לי קשה לכתוב על זה אבל טליק המריץ אותי…
      ואכן נראה שהמדינה לא מתפקדת

      נקווה לימים טובים יותר במהרה

      תודה

      Liked by 1 person

  5. זה נורא, עדיין יש קיטוב בעם, והתפלגות כן ביבי לא ביבי. אנחנו במלחמה. וכנראה הקיטוב בעם ממשיך וימשיך. זה מצב נורא. אני כתבתי בפייסבוק לאח שלי, על משהו שאולי לא הייתי צריך להגיב. אני מוקף ביביסטים, ואני גם נגד ביבי. אבל קשה לי לשמוע דיעות קיצוניות לכאן ולכאן.

    אהבתי

  6. יש לי רושם שגולדה מאיר וביבי:
    שניהם תוקפנים בעיקר בדיבורים,
    ולא ממש ששים לסבך עצמם
    בהרפתקאות צבאיות,
    ו… אצל שניהם, ישראל נכנסה
    למלחמה שנכפתה עליה.

    אהבתי

כתיבת תגובה